alex_m Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 hej i windows xp visades filnamnet "papperskorgen" på en och samma rad men nu när jag kör vista så är filnamnet för den på två rader så att det endast står papperkorge och n ét hamnar på en egen rad under. kan man ändra detta ? går det att få ikonerna på skrivbordet att visa hela filnamnet för ikonen, är de för långa så får man en massa punkter eftersom fullständiga filnamnet kortas ner? mvh alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Högerklicka på papperskorgen och välj "Byt namn"... så kan du kalla den för bara Papperskorg... eller varför inte något annat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted January 8, 2009 Author Share Posted January 8, 2009 jo det kan jag ju göra. men är det så här på alla vista eller är det min dator som strular, tänkte om det beror på bildskärmsinställningar men de kanske inte ger upphov till problemet. tack för svar alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 jo det kan jag ju göra. men är det så här på alla vista eller är det min dator som strular, tänkte om det beror på bildskärmsinställningar men de kanske inte ger upphov till problemet.tack för svar alex Det är inget fel på din dator. Jag vet inte om det ändras om man ställer in en större ikonstorlek kanske... annars får vi nog leva med det. Själv kör jag med ikonfritt skrivbord... har allt jag behöver i sidopanelen på en gadget som heter App Launcher. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts