Gå till innehåll

Windows 7 Beta nedladdning öppen.


si3rra

Recommended Posts

Gäst Lasseska

Tanka nyss med Stenis länkar. Fungerade utmärkt, tog bara 40 minuter för att få ner x64 Seven.

Och som sagt nycklar finns nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 84
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Tanka nyss med Stenis länkar. Fungerade utmärkt, tog bara 40 minuter för att få ner x64 Seven.

Och som sagt nycklar finns nätet.

x64 länken som stenis lade ut verkar hafungerat hela tiden. Däremot så har inte x86 (32bitars) fungerat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det ha lossnat för Microsoft servrarna...!

Plötsligt funkade det att få en produktnyckel och börja nedladdningen via sidan

http://technet.microsoft.com/sv-se/dd353205(en-us).aspx

Sorry Stenis, jag har försökt med dina direktlänkar sedan igår kväll och får liksom andra bara avbrott efter c:a 200 Mb fast meddelandet säger att nedladdningen lyckades...

Nu håller jag tummarna för att Microsofts Download manager ska hålla hela vägen.... :rolleyes:

Har laddat ner via technet också verkar som om dom bara har fem nycklar...

... Och den är inte den kentan har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lagligt att ladda hem via microsofts hemsida och det är lagligt att använda rearm för det är ett inbyggt kommando... Troligen inte lagligt att ta den via PB... läs EULA ;)

Ånej.. kom inte dragandes med "EULA och lagligt", på en win7-beta. Lyssna på pappa nu. Lite om marknaden:

MS syfte är enbart att lansera win7'an. Att få alla nördar att gilla och sprida den. Som med XP'n.

2,5 milj exemplar skall gå ut.. detta är en piss i havet, för världens invånare,

så det är bara ett "spel" bakom kulisserna - en produkt skall framstå som svåråtkomlig, den blir mer attraktiv då.

Eller tror du BSA kommer att kamma in licens-pengar på win7-betan?

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ånej.. kom inte dragandes med "EULA och lagligt", på en win7-beta. Lyssna på pappa nu. Lite om marknaden:

MS syfte är enbart att lansera win7'an. Att få alla nördar att gilla och sprida den. Som med XP'n.

2,5 milj exemplar skall gå ut.. detta är en piss i havet, för världens invånare,

så det är bara ett "spel" bakom kulisserna - en produkt skall framstå som svåråtkomlig, den blir mer attraktiv då.

Eller tror du BSA kommer att kamma in licens-pengar på win7-betan?

kentan.

Självklart ska man följa det som står i EULA men precis som med musik, filmer och annat som kopieras till höger och vänster utan kontroll så kopieras Windows 7 på samma sätt. Detta är dock inget som jag anser ska behandlas i detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska man följa det som står i EULA men precis som med musik, filmer och annat som kopieras till höger och vänster utan kontroll så kopieras Windows 7 på samma sätt. Detta är dock inget som jag anser ska behandlas i detta forum.

Stenis.. jag vet.

Jag lämna bara min åsikt om marknaden, företags-strategier, fånga upp media etc..

Var och hur folk hämtar sina progg eller musik är egalt i min debatt.

Polis är det sista jag kommer att leka. Men lite debatt & "brainstorm" utan att anmana till brott - skall väl ett forum tåla?!

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon sagt, nycklarna jag fick verkar långt ifrån unika. Undrar hur det kommer sig.

Det var jag som kolla detta.. jag fick 60 träffar på nyckeln.. nu efter 2-3 timmar blir det 140 träffar ;)

Men du frågar varför (?) och du vet säkert svaret själv.

Som jag hävda, vilket stärker min teori; så vill MS att så många som möjligt kan testköra W7'an - längre än 30 dgr.

Dom har inte råd att misslyckas vid realesen. OTROLIGT många av mina kunder har gått över till MAC.

Det känns som mac håller på att "explodera".. nån modefluga, jag vet inte.

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...