DAson Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Office 2003 Professional - Funkar Far Cry (Första Spelet) - Funkar Flatout 2 - Funkar - Crashday (Bilspel) - Funkar Nero 7 Essentials - Funkar Malwarebytes´ Anti-Malware - Funkar Avast Antivirus Home Edition 4.8 - Funkar Mozilla Thunderbird 2 - Funkar Foobar 2000 - Funkar Free Window Registry Repair - Funkar Media Player Classic - Funkar Unlocker - Funkar //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kal Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Half-Life 2 funkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielk Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Half-Life 2 funkar. Skulle vilja lägga till att jag kör x64 och som default verkar 64-bitarsversionen av HL2 köras. Det fungerar inte så bra, stannar vid laddning av menyerna. Kör man däremot nuvarande beta av steam eller tvingar 32-bitarsversionen fungerar det fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p079mbw Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Mjukvara som fungerar: Avast OK, Advanced Windows Cleaner OK Irfan View 4.23 OK Adobe Reader 9.0 OK CCleaner OK Firefox OK (tack och lov!) Fick en BSOD när jag försökte lägga in Superantispyware. Den fungerar i Vista. Hårdvara: Canon iP5300 och Canon 4400FF inga problem, liksom all USB-ansluten hårdvara inkl tgb och mus. Problem med ljudet; Realtec AC97 på moderkortet, skrapigt och hoppigt trots updates från MS Hade stora problem med Internetanslutningen som fungerade fint i Vista Ultimate (kör dualboot på en gammal burk). Fick ner Nvidias drivisar men icke. Stoppade in ett urgammalt 3Comkort (3C905TX) som visade sig fungera i både Vista och Win7. Detta gjordes mycket sent natten till onsdag, så jag har inte haft till att kolla mer ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brb66 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Går ej synca mobilen HTC Touch Diamond ... Blev milt sagt förvånad.. Går ej leva med 7an utan sync... morr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daidalos Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 För datorspelare: Funkar: Saitek joysticks och SST- programmeringsverktyget Teamspeak Hyperlobby IL2 1946 (Verktyget Troubleshoot Compatibility använt på Hyperlobby och SST) Funkar inte: Acronis 2009 Tune Up 2009 (Går att installera, men är instabilt och inger inte förtroende att härja i registret) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Någon som har lyckats packa upp en .iso-fil i W7 ?? Jag har provat med WinRar och 7zip... får bara felmeddelanden, hur jag än gör! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
munketh Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Jag lyckades med winrar362sw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
munketh Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Ska vara winrar 360 beta2 svensk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Jag packade upp en 5 gig isofil idag med MagicISO i W7 x64. MagicISO är både gammalt och 32-bitars. Ännu ett exempel på välskriven mjukvara. Mirror's Edge, spelet, funkar klockrent i W7 x64 (spelet är så klart 32-bitars). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Är det någon på forumet som vet om programmet Itunes (för Ipod) fungerar i W7? Jag använder det inte själv men min dotter gör det på sin dator och hon är lite sugen på att testa W7 och hon använder Itunes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Är det någon på forumet som vet om programmet Itunes (för Ipod) fungerar i W7?Jag använder det inte själv men min dotter gör det på sin dator och hon är lite sugen på att testa W7 och hon använder Itunes. Var rädd om hennes dator, stoppa i foobar2000 med iPod-tillägg istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Var rädd om hennes dator, stoppa i foobar2000 med iPod-tillägg istället. Tackar för tipset, visste inte om att det fanns ett sådant tillägg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Icke fungerande program etc...:CIS (Comodo Internet Security) fungerar inte. Mer om detta: Q:Does CIS support Windows 7 beta ? A: No it does not, you can use it if you like but there are some known limitations. Install under Windows 7 use the right mouse properties on the installer and set "compatibility" to "Vista" NOT XP !! Also "Run as Administrator" Do not forget to DISABLE the windows firewall for all profiles (Work/Home/Public). What seems to work: - AV Scanning - AV Updating - Defense+ What is not optimal: - Firewall the applications are not recognized resulting in all rules being written on the "Windows Operating System" - Firewall will block incoming traffic if not explicitly allowed so you are stealth. What does not work: - Check for program updates. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Skulle vilja lägga till att jag kör x64 och som default verkar 64-bitarsversionen av HL2 köras. Det fungerar inte så bra, stannar vid laddning av menyerna. Kör man däremot nuvarande beta av steam eller tvingar 32-bitarsversionen fungerar det fint. oftast fungerar dem med lite våld he he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Hej JoWa! Tack för informationen ang CIS Har redan läst inne hos Comodo ang detta då jag hittade ett annat inlägg här i forumet någonstans gällande Win 7 och CIS och där då en länk samt information fanns att läsa Har ännu inte hunnit så långt som att testa detta. Men det kommer måste testa lite andra saker först Men tack ändå. MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Asus Al Suite vill inte bli installerat. Skriver de bara för infons skull. Funkar ju bra utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pTr Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Jag försökte installera GTA IV, men det gick inte. Fick detta meddelandet. "Your system is incompatible with %P. Please follow the link below for more information" Och länken är en bild med ordet Microsoft som inte funkar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Skype 4.0 beta 3 funkar för mig, trots varning för kompabilitetsproblem vid installation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Enda programmet jag haft problem med är Camtasia Studio då jag tvingades stänga av UAC för att kunna fånga skämrbilden och göra en video! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kal Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Den nya Ad-Aware Free - Anniversary Edition fungerar endast i Compatibility mode för Vista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Den nya Ad-Aware Free - Anniversary Edition fungerar Till vad?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Till vad?? Jag kunde inte låta bli att testa den i går (dock i XP). Den skulle ju vara så lättdriven. Det var den inte, med mina mått. Fick dessutom inaktivera realtids-AV i CIS under skanning. Ad-Aware fann 8 objekt, alla i HOSTS-filen (MVPS), som skyddas av Defense+ (CIS), och alltså inte kan modifieras utan mitt medgivande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Jag kunde inte låta bli att testa den i går (dock i XP). Den skulle ju vara så lättdriven. Det var den inte, med mina mått. Fick dessutom inaktivera realtids-AV i CIS under skanning. Ad-Aware fann 8 objekt, alla i HOSTS-filen (MVPS), som skyddas av Defense+ (CIS), och alltså inte kan modifieras utan mitt medgivande! Mjoo... jag testade också! Det enda den hittade här, var Comodo Leaktest! ...inte helt fel i och för sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Mjoo... jag testade också! Det enda den hittade här, var Comodo Leaktest! ...inte helt fel i och för sig! Jo, det finns komponenter i CLT som får flera program att larma, men det är lugnt… Minns att SAS ogillade något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts