Gå till innehåll

Program som funkar och inte funkar


Manneman

Recommended Posts

Office 2003 Professional - Funkar

Far Cry (Första Spelet) - Funkar

Flatout 2 - Funkar -

Crashday (Bilspel) - Funkar

Nero 7 Essentials - Funkar

Malwarebytes´ Anti-Malware - Funkar

Avast Antivirus Home Edition 4.8 - Funkar

Mozilla Thunderbird 2 - Funkar

Foobar 2000 - Funkar

Free Window Registry Repair - Funkar

Media Player Classic - Funkar

Unlocker - Funkar

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Half-Life 2 funkar.

Skulle vilja lägga till att jag kör x64 och som default verkar 64-bitarsversionen av HL2 köras. Det fungerar inte så bra, stannar vid laddning av menyerna. Kör man däremot nuvarande beta av steam eller tvingar 32-bitarsversionen fungerar det fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvara som fungerar:

Avast OK,

Advanced Windows Cleaner OK

Irfan View 4.23 OK

Adobe Reader 9.0 OK

CCleaner OK

Firefox OK (tack och lov!)

Fick en BSOD när jag försökte lägga in Superantispyware. Den fungerar i Vista.

Hårdvara: Canon iP5300 och Canon 4400FF inga problem, liksom all USB-ansluten hårdvara inkl tgb och mus.

Problem med ljudet; Realtec AC97 på moderkortet, skrapigt och hoppigt trots updates från MS

Hade stora problem med Internetanslutningen som fungerade fint i Vista Ultimate (kör dualboot på en gammal burk). Fick ner Nvidias drivisar men icke. Stoppade in ett urgammalt 3Comkort (3C905TX) som visade sig fungera i både Vista och Win7. Detta gjordes mycket sent natten till onsdag, så jag har inte haft till att kolla mer ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För datorspelare:

Funkar:

Saitek joysticks och SST- programmeringsverktyget

Teamspeak

Hyperlobby

IL2 1946

(Verktyget Troubleshoot Compatibility använt på Hyperlobby och SST)

Funkar inte:

Acronis 2009

Tune Up 2009 (Går att installera, men är instabilt och inger inte förtroende att härja i registret)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag packade upp en 5 gig isofil idag med MagicISO i W7 x64. MagicISO är både gammalt och 32-bitars. Ännu ett exempel på välskriven mjukvara.

Mirror's Edge, spelet, funkar klockrent i W7 x64 (spelet är så klart 32-bitars).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon på forumet som vet om programmet Itunes (för Ipod) fungerar i W7?

Jag använder det inte själv men min dotter gör det på sin dator och hon är lite sugen på att testa W7 och hon använder Itunes.

Var rädd om hennes dator, stoppa i foobar2000 med iPod-tillägg istället. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icke fungerande program etc...:

CIS (Comodo Internet Security) fungerar inte.

Mer om detta:

Q:

Does CIS support Windows 7 beta ?

A:

No it does not, you can use it if you like but there are some known limitations.

Install under Windows 7 use the right mouse properties on the installer and set "compatibility" to "Vista" NOT XP !!

Also "Run as Administrator"

Do not forget to DISABLE the windows firewall for all profiles (Work/Home/Public).

What seems to work:

- AV Scanning

- AV Updating

- Defense+

What is not optimal:

- Firewall the applications are not recognized resulting in all rules being written on the "Windows Operating System"

- Firewall will block incoming traffic if not explicitly allowed so you are stealth.

What does not work:

- Check for program updates.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja lägga till att jag kör x64 och som default verkar 64-bitarsversionen av HL2 köras. Det fungerar inte så bra, stannar vid laddning av menyerna. Kör man däremot nuvarande beta av steam eller tvingar 32-bitarsversionen fungerar det fint.

oftast fungerar dem med lite våld he he

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Tack för informationen ang CIS ;)

Har redan läst inne hos Comodo ang detta då jag hittade ett annat inlägg här i forumet någonstans gällande Win 7 och CIS och där då en länk samt information fanns att läsa ;)

Har ännu inte hunnit så långt som att testa detta. Men det kommer måste testa lite andra saker först :D

Men tack ändå.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte installera GTA IV, men det gick inte. Fick detta meddelandet.

"Your system is incompatible with %P.

Please follow the link below for more information"

Och länken är en bild med ordet Microsoft som inte funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till vad?? :D

Jag kunde inte låta bli att testa den i går (dock i XP). Den skulle ju vara så lättdriven. :blink: Det var den inte, med mina mått. Fick dessutom inaktivera realtids-AV i CIS under skanning. Ad-Aware fann 8 objekt, alla i HOSTS-filen (MVPS), som skyddas av Defense+ (CIS), och alltså inte kan modifieras utan mitt medgivande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte låta bli att testa den i går (dock i XP). Den skulle ju vara så lättdriven. :blink: Det var den inte, med mina mått. Fick dessutom inaktivera realtids-AV i CIS under skanning. Ad-Aware fann 8 objekt, alla i HOSTS-filen (MVPS), som skyddas av Defense+ (CIS), och alltså inte kan modifieras utan mitt medgivande!

Mjoo... jag testade också! Det enda den hittade här, var Comodo Leaktest! :o ...inte helt fel i och för sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjoo... jag testade också! Det enda den hittade här, var Comodo Leaktest! :o ...inte helt fel i och för sig!

:lol: Jo, det finns komponenter i CLT som får flera program att larma, men det är lugnt… Minns att SAS ogillade något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...