Gå till innehåll

NIS 2009 - teknisk fråga kring virusdefinitionsuppdateringar


Recommended Posts

Hej,

Jag har installerat Norton Internet Security 2009 på en av mina datorer med Windows Vista och det programmet har en ny teknik som kallas för pulsuppdateringar av virusdefinitioner, vilket gör att nya uppdateringar laddas ner mycket oftare. Det går även att se när senaste uppdateringen är gjord och nu när jag kört det några dagar så har jag aldrig sett att det gått mer än 7 minuter sedan senaste uppdateringen. Min fråga är, sitter de och jobbar som tokar på Norton eller är det någon automatisk procedur som producerar uppdateringar så frekvent?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har installerat Norton Internet Security 2009 på en av mina datorer med Windows Vista och det programmet har en ny teknik som kallas för pulsuppdateringar av virusdefinitioner, vilket gör att nya uppdateringar laddas ner mycket oftare. Det går även att se när senaste uppdateringen är gjord och nu när jag kört det några dagar så har jag aldrig sett att det gått mer än 7 minuter sedan senaste uppdateringen. Min fråga är, sitter de och jobbar som tokar på Norton eller är det någon automatisk procedur som producerar uppdateringar så frekvent?

Jag tror att det är en automatisk procedur som sköter detta.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det under förra året kom ut åtminstone 2 miljoner nya virusdefinitioner (grundat på att F-secure rapporterade 900 000 nya under första halvåret) så måste nog mycket vara automatiserat, men en del gås igenom manuellt och leder till förbättringar av de automatiserade processerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det under förra året kom ut åtminstone 2 miljoner nya virusdefinitioner (grundat på att F-secure rapporterade 900 000 nya under första halvåret) så måste nog mycket vara automatiserat, men en del gås igenom manuellt och leder till förbättringar av de automatiserade processerna.

Okay, ja då måste det ju absolut ligga en automatiserad procedur bakom virusdefinitionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...