gusten Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Jag lyckades på något sätt att få skrivbordet med alla ikoner liggande. Vet inte vad det beror på. Norton visar ingen virus. Vill gärna ha hjälp med det. tusen tack ;-)) ********************************************* 2009-01-10: Tråden är nu låst eftersom problemet är löst Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta Mickilina ********************************************* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Menar du att du har vridit skrivbordet 90 grader? Tror du har inställningen för de till grafiken, nere vid klockan, meddelandefäldet. Högerklicka på den ikonen där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gusten Posted January 10, 2009 Author Share Posted January 10, 2009 Menar du att du har vridit skrivbordet 90 grader? Tror du har inställningen för de till grafiken, nere vid klockan, meddelandefäldet. Högerklicka på den ikonen där. Menar du aktivitetsfältet, verktygsfältet? Nu har jag faktiskt vridit skärmen 90 grader ;-). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Jag lyckades på något sätt att få skrivbordet med alla ikoner liggande. Vet inte vad det beror på. Norton visar ingen virus. Vill gärna ha hjälp med det. tusen tack ;-)) Gissar på att du har ett nvidia kort, i så fall har du inställningen i Nvidia control panel / Display / Rotate display. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Nu har jag faktiskt vridit skärmen 90 grader ;-). LOL...ja det är ju oxå ett sätt Link to comment Share on other sites More sharing options...
gusten Posted January 10, 2009 Author Share Posted January 10, 2009 LOL...ja det är ju oxå ett sätt Lösning är bara för att inte få nackspärr, innan jag fixar detta mysterium . Hur kommer jag åt kontrollen för grafikkorten? Nvidia låter bekant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Hur kommer jag åt kontrollen för grafikkorten? Nvidia låter bekant... Antingen klickar på nvidia ikonen nere till höger vid klockan eller så går du in på kontroll panelen och letar upp "Nvidia control panel" där. Kan oxå hö klicka på skrivbordet, fliken inställningar och välj avancerat. Väl där klickar du på fliken med ditt grafikkortsnamn och till sist "Start the Nvidia Control Panel". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Om du ser bilden ja skickar med här, kanske du fattar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gusten Posted January 10, 2009 Author Share Posted January 10, 2009 Tusen tack för alla tips . Ni räddade min kväll. Jag hittade till kortet (ej Nvidia) och ställde om allting. Och ställde skärmen tillbaka till rätt läge..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts