Gå till innehåll

Lite råd


Isak

Recommended Posts

Hej

Läste nyss nyheter från Tech World om Windows 7.0 Beta.

Dom säger detta:

För att kunna köra betan krävs det att man har en dator med en processor på 1 gigahertz samt 1 gigabyte minne, 16 gigabyte ledigt hårddiskutrymme och 128 megabyte grafikminne. Det krävs också att man har en dator med Windows Vista och service pack 1

eller kan jag installera bara beta på en anna HDD.

Och en liten fråga till.

Nu har jag VIsta 32 på min första HDD.

Jag kan väl ha WIn 7 64 på min andra HDD.

Och ja jag har en 64 bit burk :)

Takk på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I framtiden när det skall gå att uppgradera till Windows 7 så kanske man behöver senast Vista att uppgradera...

Vid uppgradering av befintligt Windows så måste båda vara 32 eller 64-bitars. Men vid nyinstallation spelar det ingen roll.

Men för tillfället så är det nyinstallation som gäller (även om ett ickefungerande "Upgrade" alternativ finns).

Om du installerar Windows 7 med befintlig Windows-skiva inkopplad så kommer en MultiBoot meny att skapas på den.

Jag rekommenderar att du struntar i MultiBoot och i stället väljer Windows disk i BIOS eller via <F8> i starten (bootmeny).

För att vara säker på att Windows 7 inte pillar på din nuvarande systemdisk så tycker jag att du tillfälligt kopplar loss den

under installationen. Windows 7 kommer att skapa två partitioner vid installationen. En liten 200MB först och sedan den

stora med Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...