Gå till innehåll

Windows 7 - Första intrycket


jperss10

Recommended Posts

Mitt första intryck av Windows 7 Beta är bara WOW.

Då tänker jag inte på utseendet utan hur enkelt allt varit att installera och komma igång.

Jag sitter på en 3 år gammal laptop och trodde jag skulle stöta på problem men allt bara flöt på, även installationen av mitt trådlösa nätverk som är en USB-sticka...

Bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

kan hålla med den väldigt bra hittade alla mina driver här har relativ ny dator men det kanon en som är ca 3 år hittar allt då.

har försökt få in htc diamon mobile men det går inte en ndis driver skall nog buggrapportera den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser Win7 dina diskar öht ??

Ja den hittar diskarna!

Kontrollera i Indexing options i "Control panel" att de diskar/mappar du vill ska finnas med i Media Center indexeras!

Allt är indexerat... i bästa fall hittas en av 2 mappar sen är det stopp.... det hjälper inte ens att peka ut mapparna manuellt... medicenter "hittar" inga musik/film-filer i mapparna! :angry: VTS och Mp3 handlar det om! Några installationer har den som sagt hittat filerna i ena eller andra mappen, och det har växlat mellan musik och film, så jag vet att det egentligen funkar.... mediacenter är helt enkelt buggigt! Verka hur som helst hopplöst att få den att hitta BÅDE musik och film (ligger på varsin disk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är indexerat... i bästa fall hittas en av 2 mappar sen är det stopp.... det hjälper inte ens att peka ut mapparna manuellt... medicenter "hittar" inga musik/film-filer i mapparna! :angry: VTS och Mp3 handlar det om! Några installationer har den som sagt hittat filerna i ena eller andra mappen, och det har växlat mellan musik och film, så jag vet att det egentligen funkar.... mediacenter är helt enkelt buggigt! Verka hur som helst hopplöst att få den att hitta BÅDE musik och film (ligger på varsin disk)

Hittar du filerna om du söker i Startmenyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är indexerat... i bästa fall hittas en av 2 mappar sen är det stopp.... det hjälper inte ens att peka ut mapparna manuellt... medicenter "hittar" inga musik/film-filer i mapparna! :angry: VTS och Mp3 handlar det om! Några installationer har den som sagt hittat filerna i ena eller andra mappen, och det har växlat mellan musik och film, så jag vet att det egentligen funkar.... mediacenter är helt enkelt buggigt! Verka hur som helst hopplöst att få den att hitta BÅDE musik och film (ligger på varsin disk)

Byt Frontend och kolla hur det funkar....

http://xbmc.org/

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortfattat så fungerar det mesta & det ser mycket bra ut, hade dock stora problem när indexing var påslaget...

Daemon tools var de program som absolut inte fungera annars har jag inte haft några problem med program eller drivrutiner.

DirectX verkar inte vara uppdaterat alls ?

Disk defragmenteraren verkar också vara knas?

För vara beta1 över förväntan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar du filerna om du söker i Startmenyn?

Söker på mp3 och vob... inga problem med mp3 i denna konfen, men vob hittar den inga. Någon konf har det varit tvärtom!

Byt Frontend och kolla hur det funkar....

http://xbmc.org/

Mjoo... jag har kikat på den tidigare men tyckte den var rörig och lite för svår för dom små, och inte så tekniska, människorna! ;)

Vad man än tycker om WMC, så är den väldigt enkel och pedagogisk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugg??

Jag spelar upp mp3-filer med Foobar 2000 och använder ett inbyggt Soundmax ljudkort som det finns drivrutiner till. Det har då fått beteckningen Realtek 97'AC Audio. Ljudet hackar då och då. Inte särskilt ofta men då och då. Har inte gjort det i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XBMC var ingen höjdare på mitt burkskrälle.. > SÅ > Ok

VLC funkar utmärkt....

Jodå... man kan köra film med VLC och musik med Winamp som jag gjort i åratal, men det var inte det som var avsikten. Jag VILL ha ett fungerande mediacenter med snyggt interface för hemmabioanvändning! :( ...dessutom är det ju betatestning! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker på mp3 och vob... inga problem med mp3 i denna konfen, men vob hittar den inga. Någon konf har det varit tvärtom!

Nu har jag fått den att hitta vob också, i sök... men Mediacenter vägrar fortfarande. I denna konfen har f*nskapet bestämmt sig för att inte spela något annat än musik! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå... man kan köra film med VLC och musik med Winamp som jag gjort i åratal, men det var inte det som var avsikten. Jag VILL ha ett fungerande mediacenter med snyggt interface för hemmabioanvändning! :( ...dessutom är det ju betatestning! ;)

Jo nu är jag för lat och kolla men du har nog facit hos någon av de stora frektestarsiterna :P

Kan inte tänka mig att "grunxet" är borta ur MS media center.... pågår ju stora överläggningar

mellan de stora drakarna vad som ska ingå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... vart byter jag till tema till "Windows Klassiskt"!! *Var första tanken!*

Har ännu inte hunnit köra det på riktigt, bara i viritual PC som tyvärr har lite för dåligt stöd för grafiikkort (endast 4mb IBM standard):(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Windows 7 är för mig ett större WOW än vad Vista var! :)

Är bra impad av det helt klart! Körs vädligt stabilt för att vara Beta också!

Det verktygsfältet med snabb ikonerna till höger om Start är ju helt makalöst bra!

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt imponerande för en beta, har kört sedan igår och har än så länge inte stött på några större problem. Var dock tvungen att manuellt lägga in ljuddrivrutiner eftersom ljudet vart riktigt risigt annars.

En sak är lite mystisk dock i Vista så får hårddisken ett experience index på över 4 men i Windows 7 bara 2 :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt imponerande för en beta, har kört sedan igår och har än så länge inte stött på några större problem. Var dock tvungen att manuellt lägga in ljuddrivrutiner eftersom ljudet vart riktigt risigt annars.

En sak är lite mystisk dock i Vista så får hårddisken ett experience index på över 4 men i Windows 7 bara 2 :blink:

Tror att dom har ökat skalan nu, eftersom det kommer mycket nytt hela tiden, har för mig att jag läst det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att dom har ökat skalan nu, eftersom det kommer mycket nytt hela tiden, har för mig att jag läst det i alla fall.

Jo, skalan är utökad men poängen ska vara desamma som i Vista trots detta. Jag vet flera som får usla betyg på hårddisken i Windows 7 och vissa har löst det genom att installera senaste Intel Matrix Storage för Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat och testat Windows 7 i några timmar virtuellt i VMware och det mesta funkade ju, fast visst märks, att det inte är färdigt. Jag kör Vmware på en laptop med Vista Buissnes. Explorer 8 var ingen höjdare. Hanteringen av favoriter var direkt kass. Installerade Java och Flash och då funkade det mesta med ljud å så på webbsidor. Känns väl igen, som när man provade Vista första gången. Jag tycker Vista är jäkligt bra och gick en gång direkt från Win 95 till XP Pro, så det är väl bara att hänga med, när det blir så dags. Något bättre oversyn i Utforskaren, men något rörigt, med personaliseringen av vissa mappar, nu när man vant sig vid Vista. Något snabbare installation, men det beror väl på att vissa program, skall läggas till senare. Fick faktiskt en BSOD när jag sökte första gången i webbläsaren. Då var det fördel, med en virtuell installation. Men sedan hände inget mera, jag installerade en del enkla program. Bildhanteringen verkade också funka dåligt. Jag installerade också patchen för MP3 eller vad det nu var. Indexeringen var svår att stänga av, men det gick.

Vad Kampfisken har på skrivbordet att göra, vete tusan. Påminner om när man hade akvariefiskar som hobby, på den tiden när inga datorer fanns.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kampfisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, skalan är utökad men poängen ska vara desamma som i Vista trots detta. Jag vet flera som får usla betyg på hårddisken i Windows 7 och vissa har löst det genom att installera senaste Intel Matrix Storage för Vista.

Jag fick högre poäng efter jag installerade Windows 7, av någon anledning, mitt score ökade iofs bara från 5.7 till 5.9 men det baserar på minsta siffran och vissa saker ökade ganska signifikant.

http://i285.photobucket.com/albums/ll80/Regali_2008/22.png

Tror processorn, vilket fortfarande är intel duo E8500 3.16 och grafiken som fortfarande är HD4870 fick högre, inga nya drivrutiner eller något sådant men högre poäng - troligen beror det på att Windows 7 har något bättre prestanda och går bättre på äldre hårdvara än vad Vista klarade, så ökar poängen i jämförelse till Vista.

Anledningen till att jag postade en bild är att jag älskar snipping tool, som jag inte tror fanns på Vista (premium iaf), sweet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenis.

Jag sänder just nu med Win7.. nån som kan svara på ett anrop? halloooo.. Hörbarhet nolla?

Och hur imponerad blev jag tror ni? Det som skiljer denna mot min gamla är väl språket?

Och ett gult frågetecken i enhethanteran - snyggt värre. (SM-buss)

Installationen gick på 12 minuter.. det var snabbt. men det beror på min supersnabba formel 1 burk ;)

MS har iaf lyckats få media att göra sensation av W7'an.

kentan. svårflirtad till tusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...