Landsfiskalen Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Troligtvis är det så att ditt grafikkort har 256MB och sedan lånar det 256MB + ännu mer av datorns vanliga minne. Det är en feature, inte en bugg i Vista och Windows 7 Infon från XP. Kolla bilderna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyuuShujin Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Tror jag har hittat en bugg. När man går ut ur Sleep mode funkar inte usb portarna förens efter en omstart. Någon mer som upplevt det eller är det bara på min burk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Troligtvis är det så att ditt grafikkort har 256MB och sedan lånar det 256MB + ännu mer av datorns vanliga minne. Det är en feature, inte en bugg i Vista och Windows 7 Åfan.. jag kolla nyss, jag har tilldelat 1700MB G-minne på ett 256MB-kort. Hmm...?! Har inte kollat noga än.. men har den snott 1700MB RAM av mej?! kent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Tror jag har hittat en bugg. När man går ut ur Sleep mode funkar inte usb portarna förens efter en omstart. Någon mer som upplevt det eller är det bara på min burk. Funkar bra här. Har dock inte provat alla usb prylar ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyuuShujin Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Funkar bra här. Har dock inte provat alla usb prylar ännu. A men va i hela #¤#"¤ nu funkar det här också?! hände ju två gånger förut idag. Ja ja det funkar ju klockrent i övrigt så man ska väl inte klaga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Du kanske hade för bråttom? Datorn kanske vill jobba i ett lugnare tempo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Tror jag har hittat en bugg. När man går ut ur Sleep mode funkar inte usb portarna förens efter en omstart. Någon mer som upplevt det eller är det bara på min burk. Har samma problem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Infon från XP. Kolla bilderna. XP och Vista/Windows 7 går inte att jämföra. XP rapporterar allt minne i en klump oavsett om det är 256 "riktigt" videominne och att den lånar 256MB från vanliga minnet. I Vista och Windows 7 kan grafiksystemet utnyttja vanligt minne till grafik, om det behövs enligt formeln (Mängden RAM - 512MB) / 2. Har man 4GB RAM kan alltså drygt 1700MB maximalt utnyttjas för grafik. Observera att minnet inte reserveras utan hålls fritt tills det eventuellt behövs. Detta stämmer både på Kentans och Landsfiskalens burkar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjuko Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Tror jag har hittat en bugg. När man går ut ur Sleep mode funkar inte usb portarna förens efter en omstart. Någon mer som upplevt det eller är det bara på min burk. Japp det blev så för mig nyss också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 XP och Vista/Windows 7 går inte att jämföra. XP rapporterar allt minne i en klump oavsett om det är 256 "riktigt" videominne och att den lånar 256MB från vanliga minnet. I Vista och Windows 7 kan grafiksystemet utnyttja vanligt minne till grafik, om det behövs enligt formeln (Mängden RAM - 512MB) / 2. Har man 4GB RAM kan alltså drygt 1700MB maximalt utnyttjas för grafik. Observera att minnet inte reserveras utan hålls fritt tills det eventuellt behövs. Detta stämmer både på Kentans och Landsfiskalens burkar Ok, ja tror dig. De är du som är proffset här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts