stone Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 det är så att jag har råkat gå in på hd: C och lagt in så att gästkontot inte ska kunna se vad som finns på hårddisken, men nu funkar inte mitt vanliga administratör konto riktigt, jag har heller ingen behörighet att starta och installera nya program eller radera filer m.m får upp en felruta, där det står: C:\ är inte tillgänglig Åtkomst nekad Hur ändrar jag tillbaka så att jag får full behörighet. Jag skulle gärna vilja kopiera alla mina filer jag vill spara, till en extern HD men det funkar inte. Snälla kom med tips... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Högerklicka på C: i Utforskaren, välj Delning & Säkerhet, fliken Säkerhet, klicka för att Administratör ska ha Full Kontroll. Klicka OK, stäng och gör ev. om om det ännu inte funkar, men då i rutan Advanced/Avancerat, både på flikarna Permissions(VadNuDetÄrPåSvenska?) och Owner/Ägare. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 har testat det flera ggr men det går inte komma åt att ge mig full behhörighet, får ett felmeddellande..... bifogat bild.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts