Gå till innehåll

Problem vid installation av Windows 7


ByggareBob

Recommended Posts

Har ett problem som gör att jag inte kan installera Windows 7 :

Om jag startar med Windows 7-instalaltionsskivan vi uppstart, så kommer det efter jag tryckt på "install Now" och skivan snurrat en stund upp en dialogruta med att den inte hittar install.wim

finns det någon lösning påp problemet eller är det att jag har en OEM-burk med Windows XP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju redan angett att du startar datorn med DVDn...

Filen som du får problem med ligger under: DVD:\sources\install.wim

Windows 7 32-bitars (FRE) 2,15 GB (2 312 103 121 byte)

Windows 7 64-bitars (XFRE) 2,82 GB (3 029 892 250 byte)

Prova under befintligt Windows att se om du lyckas läsa skivan och se filen där.

Ett gott råd du redan fått är att bränna om skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla råd :)

Jag har provat både att bränna ISO-filen i CDBurnerXP och ImgBurn på lägsta hastighet (1x), och ImgBurn verifierar att bränningen av ISO-filen inte verifieras korrekt.

Verkar som min ISOI-fil är korrupt och ändå hämtade jag den från denna tråd:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=15027

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla råd :)

Jag har provat både att bränna ISO-filen i CDBurnerXP och ImgBurn på lägsta hastighet (1x), och ImgBurn verifierar att bränningen av ISO-filen inte verifieras korrekt.

Verkar som min ISOI-fil är korrupt och ändå hämtade jag den från denna tråd:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=15027

Jag får precis samma fel. Har brännt en ny DVD t.o.m.från en annan nerladdning på lägsta hastighet och på en annan dator och det blir samma fel

stoppar jag in DVD:n i en xp-dator och försöker öppna så funkar inte detta heller

Nerladdningarna tagna direkt från Microsofts hemsida där man också fick produktnyckeln

Vad göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får precis samma fel. Har brännt en ny DVD t.o.m.från en annan nerladdning på lägsta hastighet och på en annan dator och det blir samma fel

stoppar jag in DVD:n i en xp-dator och försöker öppna så funkar inte detta heller

Nerladdningarna tagna direkt från Microsofts hemsida där man också fick produktnyckeln

Vad göra ?

Gör som jag, avvakta tills en release candidate (RC) version av Windows 7 släpps. Då kanske det blir ett nytt försök, för

jag har iallfall gett upp för stunden. ger mig bara huvudvärk, tyvärr...

Windows och OEM-datorer verkar bara ställa till problem.... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man blir ju bara så himla trött på Microsoft -:)

men för att fortsätta felsökningen så har jag nu lyckats öppna DVD:n i en annan XP-dator och då ser det ut som på bifogade bilder.

Filen "install wim" finns ju med men den kan ju vara korrupt fast att brännarprogrammet verifierade att DVD:n var ok

Jag är väl också på väg att ge upp om ingen har någon bra idé om vad man skall göra

MVH

Göte

post-4202-1231683712_thumb.jpg

windows7.bmp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...