Gå till innehåll

Problem med brännarprogram och Windows 7 Beta


Gäst Malou

Recommended Posts

Hej!

Behöver lite hjälp här gällande att bränna in Windows 7 Beta till en DVD-skiva.

Jag kanske har missförstått det hela men den ISO som jag laddade ner den skall väl brännas in som en ISO-fil till en DVD-skiva?

Har suttit och kämpat med CDburner XP som är mycket bra (vanligtvis) men så inte nu. Har en (flera) TDK-Skivor DVD-RW som jag använder och bränner in på fungerar perfekt.

Men nu då jag försöker att använda ISO i CDburnerXP så vill det sig inte. Får meddelandet att min brännare är inte kompatibel eller att skivan är av dålig kvalite.

Är det sådan skillnad på vad det är man bränner in på en skiva?

Annars så fungerar det perfekt att bränna till skivorna samt då med andra brännmöjligheter men inte ISO-Filer.

Finns där något annat bra program som kan bränna ISO-filer om det nu är det man skall göra gällande att få in Windows 7 Beta?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man startar programmet får man upp en ruta med olika alternativ för vad man vill göra. Välj "write image file to disc".

En ny ruta öppnas och där väljer du "source" som är ISO-filen. På högra sidan i den rutan kan du välja bränningshastighet som brukar stå i "autoläge".

Välj där manuellt en fast hastighet e.x. 4 x så skivan bränns relativt sakta för att undvika felbränning. I autoläge bränner den med maxfart och det är inte tillförlitligt. Det är ju 2.4 GB som ska in på skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla Gepe för all din hjälp ;)

Med ImgBurn fungerade det alldeles utmärkt att bränna in ISO filen till DVD-skivan. Inga som helst problem alls. Nu återstår det bara att hålla tummarna för att allt blev rätt inbrännt. Men det märker jag då jag skall skrida till verket med att påbörja installationen av Windows 7.

Enligt meddelandet som poppade upp så blev det ett lyckat resultat.

Att bränna i låg hastighet gör jag alltid oavsett vad det gäller. Detta för att undvika en massa fel och problem.

Men konstigt ändå att inte CDburnerXP gick med på detta :blink:

Tack ännu en gång

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...