Gå till innehåll

Micken i spel eller TS!


Gurra101

Recommended Posts

hehe jo jag vet va lite tött (e fortfarande!) Vet inte hur det låter får det är dom andra som hör mig ;) Men det låter inte bra tydligen finns det fler som har problem? Typ skorrande ljud.

Kan inte direkt påstå att jag har haft problem med skorrande ljud ännu, provade lite med cam och mic i MSN, fungerade klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne den funkar utmärkt i XP

Det enda jag kan tänka mig då är att drivrutinerna inte är rätt.

Kör du separat ljudkort eller integrerat?

Sen vet jag att jag själv fick ändra manuellt till mitt sound blaster efter att det var intallerat, kolla i kontrollpanelsens ljud inställningar efter "divice" inställningarna så dom är rätt.

Motsvarande inställningar i XP har du på flikarna audio och voice.

Sen kan det även vara ljud inställningarna i spelen och TS som inte är korrekta så kolla även över dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min polare har samma problem, han har ett gigabyte moderkort med ac97 ljud...

Vi loste de genom inaktivera de inbyggda ljudkortet och setta in ett creative ljudkort i pci slotten, creative har iallafall Vista drivrutiner ute och det har inte gigabyte om man har eldre mobo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min polare har samma problem, han har ett gigabyte moderkort med ac97 ljud...

Vi loste de genom inaktivera de inbyggda ljudkortet och setta in ett creative ljudkort i pci slotten, creative har iallafall Vista drivrutiner ute och det har inte gigabyte om man har eldre mobo

Fixat va lite inställningar som skulle ändras!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...