Gå till innehåll

Diskprestanda i Win7 är lägre?!


Kent

Recommended Posts

Nån som vet vilken drive som saknas i dumpen nedan, jag tror det är ljudkortet?!

Den på Gigabytes sajt passar inte.

Jag får högre prestanda-siffror i w7-betan på allt, (glädjekalkyl) MEN disktransfern är lägre än i vistan,

vad har ni för värde där?

prestanda.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att "SM Bus" ingår bland Systemenheter. Sätt in din moderkorts skiva och låt Enhetshanteraren söka där.

Prestanda betyget för disken har minskats i Windows 7 jämfört med Windows Vista.

Aha okej.. jag får testa med skivan imorrn, ligger på jobbet. Bara det inte är nåt med chipset som fattas. Då blir jag sur.

Disken ja.. en annan kille posta sin prestandadump, han hade 5.9, som har i Vistan.

Därav blev jag fundersam på drivern som fattas - tack för svar så länge.

kentan säger godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vilken drive som saknas i dumpen nedan, jag tror det är ljudkortet?!

Den på Gigabytes sajt passar inte.

Jag får högre prestanda-siffror i w7-betan på allt, (glädjekalkyl) MEN disktransfern är lägre än i vistan,

vad har ni för värde där?

prestanda.jpg

Jag rapporterade detta som en bugg redan i 6956. Jag hade INGET utropstecken i enhetshanterare men fick jättelågt värde på just diskhanteringen. Jag fick tipset att uppgradera en controller med Vista-drivisar. Det gev några points i mitt index men inte så jag är nöjd. För övrigt har jag fått betydligt högre värde i mitt index i Windows 7. Trist att det bestäms av det lägsta värdet när alla ligger över 6 och diskhantering ligger på 3.9...

Datorn är ändå snabb som ögat, så jag förväntar mig att det är en bugg i slutändan.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...