Gå till innehåll

Windows 7 dualboot ?


arnada

Recommended Posts

Shuu i stugorna :)

Behöver hjälp med dual boot :)

Jag installerade Windows 7 först sedan XP

Efter det så körde jag Windows 7 repair så nu kommer jag in i 7an igen men hur gör jag nu för fixa så jag kan välja boot när datorn rullar igång ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shuu i stugorna :)

Behöver hjälp med dual boot :)

Jag installerade Windows 7 först sedan XP

Efter det så körde jag Windows 7 repair så nu kommer jag in i 7an igen men hur gör jag nu för fixa så jag kan välja boot när datorn rullar igång ? :)

Sök på "EasyBCD" så hittar du ett enkelt smart progg.. Waxinator posta länken nånstanns, men du hittar själv.

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså har testat de, programmet säger att jag inte har rättigheter ändå kör jag de som "run as administrator" :P

Jooo, nya tider nu sen vistan kom.. du är inte admin över ditt egna OS.

Sen som Wax säger.. den äldsta skiten skall alltid in först.

Själv fega jag och koppla ut disken, kör den som USB nu. Fan våga blanda ihop grejerna med ett beta-OS som kan hitta på vad som helst.

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen möjlighet att fixa de från Windows 7 ? Precis fixat så datorn bootar 7an istället för XP :P

Jag kan inget lova eftersom jag inte provat, men du kan testa med VistaBootPRO... den går i alla fall att köra i W7!

http://www.vistabootpro.org/

Edit:

Såg nu att dom har börjat ta betalt för programmet... :( Men jag hitta föregående version som fortfarande är gratis!

http://www.area59.org/vistabootpro/dl/VistaBootPRO_3.2.0.exe

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade dualboot mellan vista och windows 7, det fungerade perfekt men jag installerade windows 7 efter vista, jag tror det fungerar bäst om man alltid installerar det nyaste sist (det nya är nog kompatibelt med det äldre, det lite svårt för te.x. xp att vara kompatibelt med windows 7...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo vet att de inte hade varit några problem att köra XP först sen Windows 7... Nu va jag inte så smart så jag får väl kämpa lite :P

Körde VistaBootPro och har nu fått fram själva boot loadern när datorn startar...

känns som det är inställningarna för XP som är helt knas ?

Name: Windows XP

BCD ID: {ntldr}

Boot Drive: I:

System Bootloader: \ntldr

nån som vet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...