Gå till innehåll

Utseendet på mappar och ikoner varierar - ständigt


ankie

Recommended Posts

Halloj

Har helt enkelt tröttnat :huh: på att filer, mappar och dylikt ständigt och jämt byter skepnad så fort jag öppnar dem. Ena gången är det STORA ikoner, gången därpå är det en DETALJERAD LISTA o s v. Även Kontrollpanelen tycks ha fått spader, då den ändrar från gammal vy till den nya som den behagar. Vore kul att få reda på om det finns något sätt att tämja mina bångstyrliga ikoner på något sätt. Mvh Ankie :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj

Har helt enkelt tröttnat :huh: på att filer, mappar och dylikt ständigt och jämt byter skepnad så fort jag öppnar dem. Ena gången är det STORA ikoner, gången därpå är det en DETALJERAD LISTA o s v. Även Kontrollpanelen tycks ha fått spader, då den ändrar från gammal vy till den nya som den behagar. Vore kul att få reda på om det finns något sätt att tämja mina bångstyrliga ikoner på något sätt. Mvh Ankie :D

Det är ett känt problem i Vista, som du kan rätta till enligt länken nedan!

http://www.tipsomvista.se/windows-vista/fi...rt-i-vista.html

Jag hade gärna gjort det enkelt för dig, och bifogat en färdig .reg-fil som åstadkommer det som beskrivs på länken, men det verkar inte som om Stenis tänker tillåta något annat än bilder som bifogat i det nya forumet! ;)

Koden kan jag dock bifoga... för den som är kapabel att tillverka själv!

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell]
"BagMRU Size"=dword:00004e20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:(

Det är ett känt problem i Vista, som du kan rätta till enligt länken nedan!

http://www.tipsomvista.se/windows-vista/fi...rt-i-vista.html

Jag hade gärna gjort det enkelt för dig, och bifogat en färdig .reg-fil som åstadkommer det som beskrivs på länken, men det verkar inte som om Stenis tänker tillåta något annat än bilder som bifogat i det nya forumet! ;)

Koden kan jag dock bifoga... för den som är kapabel att tillverka själv!

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell]
"BagMRU Size"=dword:00004e20

Tack snälla för ditt snabba svar. På gamla datorn hade jag nog roat mej kungligt nu, men den nya... törs man knappt peta på. Så jag får följa anvisningar får vi se. Önskar dej en bra dag, Mvh Ankie :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ankie: Det är ingen risk med att lägga till i Registret... det är ta bort som kan vara vanskligt. :)

Öppna annars Anteckningar/Notepad och kopiera in e-sons Kodsnutt (alla raderna) i den.

Välj att "Spara som..." och lägg den på Skrivbordet som DirFix.reg med Filformat satt till "Alla filer (*.*)".

Klicka igång RegFix och efter en kontrollfråga så händer inget annat än det du vill i Registret.

(Hexadecimala värdet 4e20 = 20 000 decimalt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...