Gå till innehåll

Norton 2009 triggade igång härinne?!


Recommended Posts

Test rapport av Norton 2009:

Norton kasta upp en ja/nej -skylt - ville ha tillgång och skriva/ändringar till mitt OS, jag svara NEJ.

Efter jag neka den, krascha webläsaren, vissa sajter med javascript visar den svart och hänger sej.

Strålande detta.

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hann inte mer än börja provköra det nya grymma virusprogget "norton 2009",

så fick jag upp denna skylt, och då var jag bara härinne. Är det nu jag skall känna mej trygg?

norton.jpg

Ja visst är du trygg men Norton =)

Man kan hitta fel i de flesta antivirus program bara man vill serru så ge inte upp.

Till och med dom som är gratis kan rackla.

Nu var ju detta lite knepigt och inget jag har märkt av på mina 3 datorer med NIS 2009 så hoppas du löser det och kan använda detta uberbra lättdrivna program så du inte behöver byta ned dig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst är du trygg men Norton =)

Man kan hitta fel i de flesta antivirus program bara man vill serru så ge inte upp.

Till och med dom som är gratis kan rackla.

Nu var ju detta lite knepigt och inget jag har märkt av på mina 3 datorer med NIS 2009 så hoppas du löser det och kan använda detta uberbra lättdrivna program så du inte behöver byta ned dig =)

Öhh Silenz.. jag hitta inga fel. Det var Norton som hitta fel.

Så du har norton på tre burkar.. står dom stilla nu?

Asså dom ramlar inte ner från bordet eller nåt? ;)

Till frågan.. du som kör 2009, (själv kasta jag ut den) har du sett Sonar innan?

kentan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej dom fungerar hur bra som helst.

Inga problem med Sonar heller.

Nej det var såklart Norton men vet ju inte vad du kör för programvaror eller betor eller win 7beta osv som kan jävlas.

Kör själv bara final versioner av webbläsare operativ osv men det kanske du gör också?

Annars kan man ju vänta sig vad som helst. (antar att du kör XP eller VISTA för Nis 2009 är inte kompatibelt med Win 7 beta däremot är Norton 360 3.0 beta det och tillgänglig för Win 7 beta).

Sen skrev du och fråga om du kunde känna dig trygg och det var därför jag skrev att fel kan man hitta i alla typer av mjukvara. Väldigt vanligt är det också tyvärr inte minst i antivirus program. Så hur trygg man kan känna sig även om ett program "verkar" fungera korrekt det vettetusan.

För övrigt så har NIS 2009 klarat sig bra när det gäller att ge falska träffar enligt AV Comparatives. Men det är ju inte en liten MISS av NIS att ange webbläsaren som ett allvarligt virus/hot det är ju ett som är säkert (om det gäller XP eller Vista annars är det här waste of time för det ska inte köras på annat operativ)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man någonsin funderat på att köpa någon av Symantec´s produkter (inkl. Norton), så borde man definitivt bli botad från dylika tankar när man läser sådant här...! :blink:

Säkerhetsföretaget Symantec har valt att inte kommentera sin ställning då det anser frågan politiskt känslig. Symantec har tidigare samarbetat med FBI och släppt igenom virusprogrammet Magic Lantern som används för att spela in tangentbordstryckningar på en smittad dator.

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.204997/i...ackande-poliser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man någonsin funderat på att köpa någon av Symantec´s produkter (inkl. Norton), så borde man definitivt bli botad från dylika tankar när man läser sådant här...! :blink:

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.204997/i...ackande-poliser

Nu ser jag inte vilket OS som kördes (om Windows 7)..... ??? Blockades IE8 är det ju en välgärning.... :D

Hursomhelst så är IDG artikeln mycket glädjande för det öppnar äntligen för att rensa bland kommersiella keyloggers

Skyddsindustrin har ju haft avtal om dessa... det här vet nog inte IDG reportern. :P

Om just Spy Lantern

http://www.technicalinfo.net/blog/security...lKeylogger.html

Download.com arsenal

http://www.download.com/1770-20_4-0.html?q...tform%3DWindows

Spector Pro säljs för övrigt till svenska fruar som misstänker att herrn i huset har fuffens för sig..... :lol:

Den vanligaste formen för spioneri är de som slår på Messengerloggning i smyg....

Mycket gädjande !!!!

(NSA och andra riktiga säkerhetsmyndigheter bygger sina egna bakdörrar numera....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man någonsin funderat på att köpa någon av Symantec´s produkter (inkl. Norton), så borde man definitivt bli botad från dylika tankar när man läser sådant här...! :blink:
Säkerhetsföretaget Symantec har valt att inte kommentera sin ställning då det anser frågan politiskt känslig. Symantec har tidigare samarbetat med FBI och släppt igenom virusprogrammet Magic Lantern som används för att spela in tangentbordstryckningar på en smittad dator.

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.204997/i...ackande-poliser

Tur då att man har HIPS (ej från Symantec) som kollar vilka program som vill få tillgång till tangentbordet ;):

- Keyboard

Monitors your keyboard for access attempts. Malicious software, known as 'key loggers', can record every stroke you make on your keyboard and can be used to steal your passwords, credit card numbers and other personal data. With this setting checked, Comodo Internet Security will alert you every time an application attempts to establish direct access to your keyboard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst!... så länge inte Comodo också har har "avtal" med div. organisationer! :angry:

Det här är ju ingen sensation... alla vet det inom branschen...

Testa igenom junket hos Download.com

Sen är det här det mest sålda

http://spector.se/index.htm

(Renderade mig i ett litet privat hot om förintelse när jag mopsade i ett amerikanskt forum....för ett par år sedan B) )

FRA är småpotatis jämfört med den här skiten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju ingen sensation... alla vet det inom branschen...

Testa igenom junket hos Download.com

Sen är det här det mest sålda

http://spector.se/index.htm

(Renderade mig i ett litet privat hot om förintelse när jag mopsade i ett amerikanskt forum....för ett par år sedan B) )

FRA är småpotatis jämfört med den här skiten...

Det här är sådant som media verkligen borde ägna sig åt att bekämpa, hellre än kändisskvaller och att kasta subjektiv skit på politiska motståndare! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är sådant som media verkligen borde ägna sig åt att bekämpa, hellre än kändisskvaller och att kasta subjektiv skit på politiska motståndare! :angry:

Tjau... "Svenssons" icke kryterade trådösa anslutningar är nog värst... :P

Sen finns det de som på fullaste allvar menar att de minsann har rätt att spionera på sin frun/barn/sambo osv...

Plus arbetsgivare som tar sig rätten...

Sen finns det arbeten där allting måste bokföras tex en väktares rondburk... även börsmäklare (USA iaf) osv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen finns det arbeten där allting måste bokföras tex en väktares rondburk... även börsmäklare (USA iaf) osv....

En helt annan sak... då kan man utveckla speciella väl deklarerade skyddsprogram åt dom som "måste" loggas! En sorts "ProLog Edition"! Bör inte vara allt för komplicerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En helt annan sak... då kan man utveckla speciella väl deklarerade skyddsprogram åt dom som "måste" loggas! En sorts "ProLog Edition"! Bör inte vara allt för komplicerat.

Jo det är gjort..... Spy Latern o Spector Soft.... :lol:

Hursomhelst så finns det i USA lika starka krafter som för vapen som också driver linjen

att det här är OK.

Skyddsföretagen får köra olika definitionsfiler beroende vart man kommer ifrån... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är gjort..... Spy Latern o Spector Soft.... :lol:

Hursomhelst så finns det i USA lika starka krafter som för vapen som också driver linjen

att det här är OK.

Skyddsföretagen får köra olika definitionsfiler beroende vart man kommer ifrån... :P

Mjoo... det har länge varit min mening att amerikanska företag/organisationer/myndigheter har mycket liten eller obefintlig respekt för den personliga/territoriella integriteten... vilket avspeglar sig överallt i världen, i form av div. konflikter och t.om krig.

Vill man generalisera kan man säga att amerikaner i gemen, är skitstövlar som borde hållas kort, snarare än dyrkas och efterapas i den omfattning som sker i Europa, och kanske i Skandinavien i synnerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
Har man någonsin funderat på att köpa någon av Symantec´s produkter (inkl. Norton), så borde man definitivt bli botad från dylika tankar när man läser sådant här...! :blink:

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.204997/i...ackande-poliser

När jag googlade runt lite så kan man se att detta problem har funnits några år tillbaka, men det verkar inte ha kommit fram ordentligt.

Undrar om kan kan känna sig säker om man kör Anti-Malware och SuperAntispyware tillsammans med ett säkerhetspaket.

Sen undrar jag vad menas med HIPS ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjoo... det har länge varit min mening att amerikanska företag/organisationer/myndigheter har mycket liten eller obefintlig respekt för den personliga/territoriella integriteten... vilket avspeglar sig överallt i världen, i form av div. konflikter och t.om krig.

Vill man generalisera kan man säga att amerikaner i gemen, är skitstövlar som borde hållas kort, snarare än dyrkas och efterapas i den omfattning som sker i Europa, och kanske i Skandinavien i synnerhet.

Njau... då förenkar man det hela och gör det för enkelt för sig...

USA har sin kultur om ditt o datt som de är stolta över och det ska vi inte lägga oss i egentligen.

Däremot så är jag övertygad om att vi svenskar inte accepterar kommersiella keyloggers så där måste man ju börja.

FRA är som sagt småpotatis jämfört med sådant här svineri.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag vad menas med HIPS ??

HIPS = Host(based) Intrusion Prevention System, ett säkerhetssystem som övervakar programs aktivitet och gör användaren uppmärksam på att ett program vill göra ändringar i systemet, eller vill få tillgång till olika saker (hård- och mjukvara). HIPS kan således hindra ett program från att lägga oönskade filer i system32-mappen, eller göra registerändringar, modifiera HOSTS-filen o.s.v. Allt oberoende av definitioner, för att nu anknyta till pluns kommentar om olika definitionsfiler. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njau... då förenkar man det hela och gör det för enkelt för sig...

USA har sin kultur om ditt o datt som de är stolta över och det ska vi inte lägga oss i egentligen.

Självklart måste vi lägga oss i, och försöka värja oss mot något oönskat som drabbar oss dagligen!... Det måste dessutom ske fullständigt kompromisslöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart måste vi lägga oss i, och försöka värja oss mot något oönskat som drabbar oss dagligen!... Det måste dessutom ske fullständigt kompromisslöst!

Jo men där är inte debatten..... "Stora stygga FRA"...

Sen kan vem som hest med lite kosing "svina" med en kommersiell keylogger mot någon medmänniska.

"Fan Trot"....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men där är inte debatten..... "Stora stygga FRA"...

Att debatten är "ute och cycklar", kan jag bara hålla med om!... och då är vi tillbaka där vi började... medias ansvar att upplysa, istället för att propagera! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag nöjer mig med den här länken om detta.... eftersom det var svårt med förståelsen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=796621

Sen kan då vem som helst köpa sådana här inkl Polis men de behöver åklagare/domstolsbeslut för att få bugga....

Sen mer avancerade organisationer har egentilverkade små mjukvarutingestar för inplanetering.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
This is a old story but, northon and McAfee anti-virus (and others) did agree to not provide detection for a goverment keylogger supposed to be used against criminals

Om jag har förstått rätt så gick de ej med på att släppa igenom spion program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...