Gå till innehåll

matlagning


arnada

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Har nyss ätit! :D

Dags för efterrätten... http://www.cocktailguiden.com/

Den sparar jag på.Men personligen gillar jag en irländs whisky med lite kranvatten.En tiondels vatten ;)Men jag gillar vin också.Helst bourgogne.Lättdrucket.Man kan ha det till mat eller bara som sällskapsvin.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luften fick jag från balkongen,men det spelar ju ingen roll.Jag t.ex kan äta hur mycket som helst ,men andra i min närhet kan inte äta mycket alls för att gå upp i vikt.Dom har inga medicnska problem.Näringslära har jag läst men jag tror att du blev lite putt av jansson.Ärligt tror jag att du inte är kock.Bevisa var du jobbar..Och att du verkligen är kock.Det tror inte jag för att du skrev att en grund till sås gör man inte längre.Det klart som sjutton att man gör det,om man jobbar på en resurang.Du vet väl att man bryner köttben och kokar dom med grönsaker.Då får man en bra grund för sås.

Jag kan med 100%:s säkerhet säga att Lasseska har varit kock i yngre dagar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Det tror jag också.Hade en dålig dag.Han förlåter mig säkert :rolleyes:

Det gör du väl Lasseska ;)

[/quote

De e klart jag gör. :)

I övrigt kan jag säga att jag är 57 år och har jobbat inom restaurang yrket i 30 år som kock/kökschef/restaurangchef, beroende på var man har jobbat.

Och det har ju tyvärr satt sina spår, fick en stroke för 4 år sedan så nu är jag pensionär.

Ha en bra dag "kudden"

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De e klart jag gör. :)

I övrigt kan jag säga att jag är 57 år och har jobbat inom restaurang yrket i 30 år som kock/kökschef/restaurangchef, beroende på var man har jobbat.

Och det har ju tyvärr satt sina spår, fick en stroke för 4 år sedan så nu är jag pensionär.

Ha en bra dag "kudden"

Lasse

Var tillsammans med en tjej i tre år som jobbade på restaurang.Hon var helt slut efter ett pass.Stentufft jobb.Stressigt och tunga lyft.Och gnäll från en del gäster om att maten kom för sent eller köttet inte var perfekt.Ägaren av restaurangen var en falsk en.Han var där också.Han tog salladsbladen från en utburen tallrik.Sköljde den och la den på en annan som andra gäster skulle äta.Slattarna i vinglasen eller flaskorna hällde han i karaff och sålde som husets vin.Man kan inte tro det är sant.Det måste ju vara jätteovanligt.Är jag på restaurang köper jag aldrig mer husets vin utan en flaska.

Ha en bra dag själv och hoppas du mår ok ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...