Gå till innehåll

Har hårddiskproblem med WINDOWS 7


Jerry Berglund

Recommended Posts

Hej hej!

Jag är ny här och har några lustiga problem med WINDOWS 7. Problem som jag inte hade INNAN installationen.

Har kunna ladda ner filer med Utorrent utan problem tidigare. Har kunna lägga filerna både på en extern hårddisk

samt intern och i vilka mappar som helst. Nu, går inte detta. varje gång jag försöker ladda ner i min D: mapp

eller externa mapp, så går jag felmeddelander: Error: Access Denied. Däremot går det bra att ladda ner till

min system mapp c:

Jag har själv försökt hitta vad felet går ut på, å får då ett svar att det troligen skulle bero på att mina hårddiskar

skulle vara skrivskyddade. Och detta verka stämma. Skrivskyddet är markerat. Försöker då ta bort detta, bara

för att se att det är tillbaka. Har gått i rättigheterna och försökt ändra, och inget händer. Vad är det som är fel?

Sedan undrar jag om kanske någon vet, hur man får ett installationsprogram att installera något, trots att den

kontrollera om datorn är en vista dator, trots att man inte kan ändra kompabiliten till VISTA. Förutom dessa problem

och att jag har en 2 trianglar med utropstecken som säger att de saknar installerade drivrutiner, så är den stabil.

Det ena problem är: PCI bus 8, device 3, function 2 som jag inte kan fixa drivrutiner till och det andra är:

on Intel® ICH8M LPC Interface Controller - 2815

Någon som skulle kunna hjälpa mig med detta? Kanske borde tala om att jag har en Bärbar SONY VAIO VGN-ar61m

Tack på förhand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... ok. Det verka vara rätt, men varför är det så? Det har ju funkat förut. Är det en bugg? Vista har ju också AUC och där har jag inte detta problem.

Sedan verkar det som om det också går väldans mycket segare. Ärligt talat, en fråga lite off topic. Någon som har testat å installerat WINDOWS 7 64-bitars versionen på en SONY VAIO VGN-AR61m? Kan mina konstiga problem, om segt operativ beror på att jag för det mesta verka ha 32-bitars drivrutiner i min dator just för tillfället? Det är svårt att få bra drivrutiner ifrån SONY, eftersom de saknar vissa...

När jag stängde av UAC så försvann mina gadgets... nu kan jag inte ens öppna menyn...? Någon annan som har sådana mysko problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... ok. Det verka vara rätt, men varför är det så? Det har ju funkat förut. Är det en bugg? Vista har ju också AUC och där har jag inte detta problem.

Sedan verkar det som om det också går väldans mycket segare. Ärligt talat, en fråga lite off topic. Någon som har testat å installerat WINDOWS 7 64-bitars versionen på en SONY VAIO VGN-AR61m? Kan mina konstiga problem, om segt operativ beror på att jag för det mesta verka ha 32-bitars drivrutiner i min dator just för tillfället? Det är svårt att få bra drivrutiner ifrån SONY, eftersom de saknar vissa...

När jag stängde av UAC så försvann mina gadgets... nu kan jag inte ens öppna menyn...? Någon annan som har sådana mysko problem?

Svarar på frågan om dina gadgets. Vet inte om det är en bugg, men det har tagits upp tidigare i forumet... UAC måste vara på för att dina gadgets ska fungera...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du installerar om Windows så får du ett nytt användarkonto eller hur !? (även om namnet är detsamma).

De gamla uTorrent katalogerna som du hade rätt att skriva i förut tillhör den gamla installationens användare

och du måste alltså överta ägarskapet av dessa kataloger.

För att ändra ägarskapet på katalogerna så öppnar du dess Egenskaper och under Avancerat

så tar du över katalogernas Ägarskap.

Notera att detta är en beta = icke färdig version av Windows 7, så förvänta dig inte att alla

drivrutiner finns med i paketet. I de flesta fall kan man använda samma drivrutiner som i Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren....

Manneman>>> Det har jag också hittat någonstans....Men om gadget slutar fungera när man stänger av UAC, så kanske det betyder i sig, att MS anser att dessa är i sig osäkra, eller hur?

Waxinator>>> Hmmm.... Properties alltså, sedan advance.... Försökte iallafall, men hittar inget som övertar ägarskapet där?... Och vad jag vet, så är jag ju ägaren? Lustigt det här. Tja, får väl stänga av UAC, för då funkar det iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren....

Manneman>>> Det har jag också hittat någonstans....Men om gadget slutar fungera när man stänger av UAC, så kanske det betyder i sig, att MS anser att dessa är i sig osäkra, eller hur?

Waxinator>>> Hmmm.... Properties alltså, sedan advance.... Försökte iallafall, men hittar inget som övertar ägarskapet där?... Och vad jag vet, så är jag ju ägaren? Lustigt det här. Tja, får väl stänga av UAC, för då funkar det iallafall.

Men visst kan det vara så... har inte hittat många Gadgets som är gjorda av Microsoft. Så fort man installerar någon tredjeparts gadget så blir man ju varnad... Kanske inte är en bugg trots allt?

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...