Gå till innehåll

Diskdefragmenteraren finns det någon sådan?


Gäst Malou

Recommended Posts

Hej!

Är lite undrande.

Finns det ingen diskdefragmenterare i Windows 7?

Har letat över allt i Windows 7 men hittar ingen.

MVH/Malou

Start / All Programs / Accessories / System Tools... eller så skriver man helt enkelt defrag i startmenyns sökfält! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är lite småhemlig. Helt klart. Jag testkör SmartDefrag 1.10 i W7. De funkar fint, kan rekommenderas!

Men SmartDefrag är också litet ”hemlig”, på sitt sätt. Varför vill den köra ydetect.exe (Yahoo! Toolbar Detecter Setup) vid installation, varför stökar den till så i registret, och varför vill den komma åt andra processer i ram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son!

Start / All Programs / Accessories / System Tools... eller så skriver man helt enkelt defrag i startmenyns sökfält! wink.gif

Tack så jättemycket ;)

Inte lätt det här att hitta. Känner mig som en nybörjare :D

Men den defraggen var ju ingen höjdare precis. Ungefär detsamma som i Windows XP :(

Skall prova och se om den andra defragglen fungerar i Win 7. Smartdefrag var det inte.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att MS inte kunnat fixat en bättre Defraggis.

Jag ska prova PerfectDisk om några dagar. Återkommer till forumet med info.

Tänkte 7:an skulle få gå ett tag, utan några större ändringar.

Har endast installerat avast gratisversion och den funkar som den ska.

Fortfarande har jag problem med favoriterna i webläsarem, dom tas inte bort direkt eller så ser man inte ändringen förän man startat om den.

Kör Windows 7 Beta 1 i VMware Workstation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Är den lika hemlig som i Vista, eller ser man vad den gör?

Gällande Vista kan jag inte svara då jag inte kör/kört det systemet.

Här i Win7 så ser man inte så vidare mycket vad den igentligen gör för något. Den analyserar och därefter defragmenterar. En liten ruta är uppe där man då kan läsa att nu analyserar den samt hur många procent den analyserat. Likadant gällande själva defragmenteringen en liten ruta med information att nu defragmenterar den samt hur många procent.

Man ser inte som i en del andra defragglers vad den igentligen gör. Så som exempelvis flyttar kluster hit och dit. Lite svårt att förklara hur jag menar men du förstår säkerligen vad jag är ute efter.

Och som jag skrev tidigare ingen höjdare precis. Ungefär densamma som i exempelvis XP.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Ingen grafik som visar vilka data som skyfflas runt på disken

Men det var ju alla tiders att du hängde med på vad jag menade ;) Det var exakt så jag menade :D

Hej Landsfiskalen!

Feedback länken däruppe i fönstret. Så dom på Microsoft får reda på vad vi tycker.

Oja den kommer till att användas flitigt så fort jag är klar här med lite annat som jag håller på och testar runt med. Har noterat allt i NoteTab så jag kommer ihåg vad jag har sysslat med här i Win 7 :D

Skall även testa vidare med en del andra program (som jag är i behov av) etc... så får vi se vad för roliga saker som händer.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defragmenteringen gjordes i ett tiotal pass och tog väl så där 10 minuter, ingen grafik och ett väldigt simpelt fönster.

Jag testade PerfecktDisk 2008 men den gick inte att installera. Det ska komma en ny 2009, så jag får prova den, när den kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defragmenteringen gjordes i ett tiotal pass och tog väl så där 10 minuter, ingen grafik och ett väldigt simpelt fönster.

Stämmer mer korrekt det här med "ett tiotal olika pass/ingen grafik/simpelt fönster" samt det som jag uppgav som man kan se/läsa i detta simpla fönster

En liten ruta är uppe där man då kan läsa att nu analyserar den samt hur många procent den analyserat. Likadant gällande själva defragmenteringen en liten ruta med information att nu defragmenterar den samt hur många procent.

Gällande hur många minuter kommer jag tyvärr inte ihåg exakt. Men fick känslan av att den inte gjorde en riktig defragmentering så som man är van vid gällande en riktig defraggler.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...