Gå till innehåll

Uppradera från Vista funkar bäst/ är enklast ?


nodo

Recommended Posts

Hade W7 prebetan förut och gjorde då en ren installation.

Vilket innebar att allt naturligtvis försvann som jag hade på den datorn.

Nu använde jag W7 beta1 och uppgraderingalternativet.

Vista Home Premium sp1 till W7 Ultimate. Det tog ca 2.5 timme.

Första omstart efter ca 30 minuter. Allting fungerar klockrent.

Jag har till exempel Norton Internet Security version 15.5.0.23 som fungerar precis som det ska.

Ingenting har krånglat, jag har inte gjort något annat än att importera från Firefox 3 till Explorer 8.

Jag har en Gadget som spelar alla SR's radiokanaler och DEN funkar inte. Tror att jag står ut med det.

Jag har tex Corel Video Studio 12, Tele2 Mobile Partner, PowerISO, CDBurnerXP osv.

Jag har spelat olika format på Windows Mediaspelare och inga problem, alla codecs fungerar i den.

Hade ett stort Codecpack installerat på Vista. Nätverket, Internet fungerar.

Det var problem att bränna iso filen till DVD så jag packade upp den på datorn med PowerISO och körde från datorn!!!

W7:an är aktiverad till 2009-08-01. Installerat på Notebook, spec enl nedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade W7 prebetan förut och gjorde då en ren installation. Vilket innebar att allt naturligtvis försvann som jag hade på den datorn.

Nu använde jag W7 beta1 och uppgraderingalternativet. Vista Home Premium sp1 till W7 Ultimate. Det tog ca 2.5 timme. Första omstart efter ca 30 minuter. Allting fungerar klockrent. Jag har till exempel Norton Internet Security version 15.5.0.23 som fungerar precis som det ska. Ingenting har krånglat, jag har inte gjort något annat än att importera från Firefox 3 till Explorer 8. Jag har en Gadget som spelar alla SR's radiokanaler och DEN funkar inte. Tror att jag står ut med det.

Jag har tex Corel Video Studio 12, Tele2 Mobile Partner, PowerISO, CDBurnerXP osv. Jag har spelat olika format på Windows Mediaspelare och inga problem, alla codecs fungerar i den. Hade ett stort Codecpack installerat på Vista. Nätverket, Internet fungerar.

Det var problem att bränna iso filen till DVD så jag packade upp den på datorn med PowerISO och körde från datorn!!!

W7:an är aktiverad till 2009-08-01. Installerat på Notebook, spec enl nedan.

Uppgraderingalternativ? Jag har bara sett till vanliga 32 och 64 bitars versioner av Windows7 Beta.

Och dem har man varit tvungen att installera separat på en partition och köra med Dual Boot etc.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...