Gå till innehåll

Varför verkar det som det görs en sökning i Utforskaren


Mic

Recommended Posts

Ibland när man tar upp Utforskare och klickar på en katalog så händer inget förutom att adressfältet sakta blir grönare (a la progress-bar).

Jag har sett detta beteende även i Vista och det är enerverande då det kan ta 30-40 sekunder innan katalogen slutligen öppnas. Kör f.n. x64 varianten av både Vista Enterprise och Windows 7.

Är det så att utforskaren tycker att den behöver bygga om sökindex eller dylikt?

Tilläggas kan är att jag kör McAffe 8.50i (har inte testat att stänga av vare sig denna eller indexeringen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bilder eller filmer i katalogen så skapas tumnaglar av dessa, vilket kan ta ett tag. Visserligen skapas "tumnaglar" av flera filtyper. Vad har du för filtyper i de mappar det tar extra lång tid? Tar det lång tid bara första gången du går in i en viss mapp eller är det varje gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att OS:et har problem med hårddisken och eller dess drivrutiner då jag titt som tätt måste slå ihjäl datorn "hårt" i samband med försök att stänga av datorn eller om jag försöker starta "Compter Manement" för kunna byta aktiv partition tillbaks min Vista partition så stannar den applikationen upp med meddelandet "Connecting to Virtual Disk Service".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...