Gå till innehåll

Kan inte logga in i Windows Live Messenger 9


Recommended Posts

Tjeenare

Det är såhära att jag har skaffat senaste verisionen av windows live messenger verision 9 om ja har rätt ?

Men ja kan inte logga in. För när jag trycker på loggar in så börjar den att logga in dvs dedära 2 gubbarna snurrar runt.

Men det slutar aldrig snurra och inget annat händer. Men efter några minuter så låser sig programmet och ja är tvungen att stänga av det :(

Vad beror detta på hur kan jag lösa det?

Några tips? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått samma problem! Funkade utmärkt imorse, men nu är det helt kört... Kommer in från annan dator med XP, men inte från Vista-datorn. Jag har systemåterställt, men inte ens det hjälper. Får felmeddelande om att "... Live plattformen slutat fungera...". Skall jag ta bort skiten och installera om eller...???? Försvinner alla historik & kontakter om jag avinstallerar och installerar om?

WLM låser sig helt... När jag klickar på fönstret händer inget och det går inte att avsluta helller, annat än via "Aktivitetshanteraren"...

Behöver lite råd... Blir sååååå störd när det inte fungerar som vanligt, även om jag naturligtvis kan logga in via meebo.com...

Tack på förhand

Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni F-secure installerad på datorn? Version 2007 och 2008 fungerar ej med Live messenger 2009 :(

/grinders

Nej... McAfee... Provat att stänga brandväggen... Har försökt att avinstallera, men inget händer... Går inte att installera om samma version, för jag har en nyare på datorn, men det är Version 2009 (Build 14.0.8050.1202)... Har kört ngt speciellt avinstallationsprogram från Microsofts site, men fortfarande händer inget... Detta ÄR inte roligt längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uninstall again and delete messenger folder in Program Files, also delete the following folders and registry keys:

C:\Documents and Settings\USER\Application Data\Microsoft\MSN Messenger

C:\Documents and Settings\USER\Contacts

C:\Documents and Settings\USER\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger

C:\Documents and Settings\USER\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Live\Communications Clients\Shared

Then restart your computer, and reinstall WLM, it should work then.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...