Gå till innehåll

Plocka ut driver från Vista x64 och anväda till Win7 x64?


JohanF

Recommended Posts

Går det? Jag har Adaptec SCSI kort som funkar i Vista x64 men inte i Win7. Finns bara Windows 2000 drivers att ladda ner från MS och Adaptec har inget alls på sin sida.

http://catalog.update.microsoft.com/v7/sit...6a-1242a6d070c2

Det kortet är det iaf.

edit: Kopplade in Vista disken och pekade på \Windows\System32\DriverStore på den när jag skulle installera så funkade det. Den gnällde iofs att den inte var signerad men det verkar funka....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det? Jag har Adaptec SCSI kort som funkar i Vista x64 men inte i Win7. Finns bara Windows 2000 drivers att ladda ner från MS och Adaptec har inget alls på sin sida.

http://catalog.update.microsoft.com/v7/sit...6a-1242a6d070c2

Det kortet är det iaf.

edit: Kopplade in Vista disken och pekade på \Windows\System32\DriverStore på den när jag skulle installera så funkade det. Den gnällde iofs att den inte var signerad men det verkar funka....

Ja, det finns ett progg som heter Drivermax.. där kan du exportera hela driverpacken,

du kan köra den gratis i 30 dgr.

drivermax_main.jpg

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du kopierar över alla adpu160m -filerna (.inf .pnf och .sys) från x64 Vista

till temp katalog i Sjuan och sedan manuellt pekar ut dessa när du uppdaterar drivrutinen ?!

I min Sjua ingår inte dessa filerna men däremot adpu320 vilka inte skiljer sig från Vistas

signature="$Windows NT$". (Adaptec u320 Host Adapter)

EDIT:

Jag ser att du grejjade det utan att manuellt kopiera över filerna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla drivrutiner ligger snyggt och prydligt katalogiserade i Windows\System32\DriverStore\FileRepository. Kolla Egenskaper på kontrollerns i Device Manager för att få reda på vad filnamnet på drivrutinen är och sök sedan upp den i mappen ovan. Mappen du hittar plocar du då ut och pekar ut på din Windows 7-burk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...