JohanF Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Går det? Jag har Adaptec SCSI kort som funkar i Vista x64 men inte i Win7. Finns bara Windows 2000 drivers att ladda ner från MS och Adaptec har inget alls på sin sida. http://catalog.update.microsoft.com/v7/sit...6a-1242a6d070c2 Det kortet är det iaf. edit: Kopplade in Vista disken och pekade på \Windows\System32\DriverStore på den när jag skulle installera så funkade det. Den gnällde iofs att den inte var signerad men det verkar funka.... Quote
Kent Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Går det? Jag har Adaptec SCSI kort som funkar i Vista x64 men inte i Win7. Finns bara Windows 2000 drivers att ladda ner från MS och Adaptec har inget alls på sin sida.http://catalog.update.microsoft.com/v7/sit...6a-1242a6d070c2 Det kortet är det iaf. edit: Kopplade in Vista disken och pekade på \Windows\System32\DriverStore på den när jag skulle installera så funkade det. Den gnällde iofs att den inte var signerad men det verkar funka.... Ja, det finns ett progg som heter Drivermax.. där kan du exportera hela driverpacken, du kan köra den gratis i 30 dgr. kent Quote
waxinator Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Vad händer om du kopierar över alla adpu160m -filerna (.inf .pnf och .sys) från x64 Vista till temp katalog i Sjuan och sedan manuellt pekar ut dessa när du uppdaterar drivrutinen ?! I min Sjua ingår inte dessa filerna men däremot adpu320 vilka inte skiljer sig från Vistas signature="$Windows NT$". (Adaptec u320 Host Adapter) EDIT: Jag ser att du grejjade det utan att manuellt kopiera över filerna. Quote
JohanF Posted January 16, 2009 Author Posted January 16, 2009 Ska nog plocka ut filerna iaf, man kanske inte har en hårddisk med Vista på i närheten när man ska installera om Win7 sen... Quote
Andreas Stenhall Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Alla drivrutiner ligger snyggt och prydligt katalogiserade i Windows\System32\DriverStore\FileRepository. Kolla Egenskaper på kontrollerns i Device Manager för att få reda på vad filnamnet på drivrutinen är och sök sedan upp den i mappen ovan. Mappen du hittar plocar du då ut och pekar ut på din Windows 7-burk Quote
Recommended Posts