Gå till innehåll

bärbar hp pavilion zd8054ea


vonmix

Recommended Posts

Hej

Hoppas på någon kanske här kan hjälpa mej med ett sjukt problem inte ens HP support kan hjälpa mej med. Har en bärbar hp zd8054ea som släpptes med windows xp homeedition men jag köpte den beg för en tid sedan, nu är det så att om jag kör xp på denna bärbara och skall installera drivrutinerna till grafikkortet så efter omstart får jag en svart skärm????...bakgrundsljud hörs och jag ser muspil men inget mer....Då jag installerar Vista funkar det perfekt???...då jag kör xp oxh laddar ner drivrutinerna till grafikkortet från Radeons sida säger dem att det är fel drivrutiner fast i vista visar den klart o tydligt att det stämmer???..grafikkortet är ett Ati Mobility X600...Hp sida har bara dessa drivrutner till xp men ej vista för vista hittar grafikkortet själv.

Vad missar jag ? kan ju ej vara fel på grafikkortet för då skulle det ej funka alls tex i vista?. En gång fick jag igång grafikkortet med ati driv men då kunde jag ej höja inställningarna på skärmen utan den funkade bara i 1024*800...min bärbara klarar 1600*800...

Har någon tips eller en lösning? vore tacksamt ..

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hoppas på någon kanske här kan hjälpa mej med ett sjukt problem inte ens HP support kan hjälpa mej med. Har en bärbar hp zd8054ea som släpptes med windows xp homeedition men jag köpte den beg för en tid sedan, nu är det så att om jag kör xp på denna bärbara och skall installera drivrutinerna till grafikkortet så efter omstart får jag en svart skärm????...bakgrundsljud hörs och jag ser muspil men inget mer....Då jag installerar Vista funkar det perfekt???...då jag kör xp oxh laddar ner drivrutinerna till grafikkortet från Radeons sida säger dem att det är fel drivrutiner fast i vista visar den klart o tydligt att det stämmer???..grafikkortet är ett Ati Mobility X600...Hp sida har bara dessa drivrutner till xp men ej vista för vista hittar grafikkortet själv.

Vad missar jag ? kan ju ej vara fel på grafikkortet för då skulle det ej funka alls tex i vista?. En gång fick jag igång grafikkortet med ati driv men då kunde jag ej höja inställningarna på skärmen utan den funkade bara i 1024*800...min bärbara klarar 1600*800...

Har någon tips eller en lösning? vore tacksamt ..

mvh

Vet inte om det kan vara något för dig men jag har ett program som heter DriverMax tycker det är toppen http://www.drivermax.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att köra den här grejen:

Installation Verification Software

"Validation utility to determine if Catalyst Mobility™ is compatible with your system and download the driver."

jag hittade på:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst...=xp/mobility-xp

Där finns också dina Drivers sen, om det nu inte är där du varit redan ?!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hoppas på någon kanske här kan hjälpa mej med ett sjukt problem inte ens HP support kan hjälpa mej med. Har en bärbar hp zd8054ea som släpptes med windows xp homeedition men jag köpte den beg för en tid sedan, nu är det så att om jag kör xp på denna bärbara och skall installera drivrutinerna till grafikkortet så efter omstart får jag en svart skärm????...bakgrundsljud hörs och jag ser muspil men inget mer...

Får du bild i felsäkert läge?

Isf. kasta ut den medföljda ms-drivrutinen..

**/..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du bild i felsäkert läge?

Isf. kasta ut den medföljda ms-drivrutinen..

**/..

Hej

Tack för svar...ja jag får bild i felsäkert läge men inte mer...vart finner jag denna ms drivrutin?...ursäkta jag är inte så inne på vart allt ligger

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att köra den här grejen:

Installation Verification Software

"Validation utility to determine if Catalyst Mobility is compatible with your system and download the driver."

jag hittade på:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst...=xp/mobility-xp

Där finns också dina Drivers sen, om det nu inte är där du varit redan ?!

Hej

Tack för svar...jo jag har varit där som en räv i ett hönshus men allt jag provar får jag samma svar att det är inte rätt drivrutiner, rätt sort osv men som

jag skriver då jag kör vista som nu är det rätt grafikkort jag söker på..jag testade i vista med och fick samma svar att det är ej rätt?????

mvh

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hoppas på någon kanske här kan hjälpa mej med ett sjukt problem inte ens HP support kan hjälpa mej med. Har en bärbar hp zd8054ea som släpptes med windows xp homeedition men jag köpte den beg för en tid sedan, nu är det så att om jag kör xp på denna bärbara och skall installera drivrutinerna till grafikkortet så efter omstart får jag en svart skärm????...bakgrundsljud hörs och jag ser muspil men inget mer....Då jag installerar Vista funkar det perfekt???...då jag kör xp oxh laddar ner drivrutinerna till grafikkortet från Radeons sida säger dem att det är fel drivrutiner fast i vista visar den klart o tydligt att det stämmer???..grafikkortet är ett Ati Mobility X600...Hp sida har bara dessa drivrutner till xp men ej vista för vista hittar grafikkortet själv.

Vad missar jag ? kan ju ej vara fel på grafikkortet för då skulle det ej funka alls tex i vista?. En gång fick jag igång grafikkortet med ati driv men då kunde jag ej höja inställningarna på skärmen utan den funkade bara i 1024*800...min bärbara klarar 1600*800...

Har någon tips eller en lösning? vore tacksamt ..

mvh

Jag skulle nog testat att dra ner drivrutinen från HP:s sida. HP är siom Dell, inte säkert att den som tillverkat komponenten har den rätta drivisen.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...;product=455597

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog testat att dra ner drivrutinen från HP:s sida. HP är som Dell, inte säkert att den som tillverkat komponenten har den rätta drivisen.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...;product=455597

Hej

HP sida har jag varit inne på flertal gånger och laddat ner drivrutinen men som sagt samma sak sker....jag har inte så mycket minne i min bärbara och det är bara en 3ghz så vista blir ganska seg i vissa delar fast jag skalat av vista ändå med onödiga saker därav skulle xp gå en aning bättre.

Konstiga är som jag skriver i mitt inlägg att ingen tekniker på HP kunde hjälpa mej eller ens ge förslag eller kanske något tips?

Att sedan vista hittar grafikkortrt utan problem är väl för att vista kanske innehåller mer inlagda drivrutiner? jag vet inte.

Tack för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...