crappy Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Hej Exakt som rubriken lyder När jag klickar på en av länkarna för nerladding så får jag bara upp startsidan igen. Vad är det jag missat? Quote
Guest fjamsetramsa Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Ja du har väl missat o beskriva exakt vad du menar Quote
crappy Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 Ja du har väl missat o beskriva exakt vad du menar Jo tramsa, jag har beskrivit vad jag menar. det finns en fix här, www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=13179 Men när jag klickar på någon av nerladdningslänkarna får jag bara upp en ny flik med startsidan fär detta forum Quote
ture Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 är det denna du menar,så är det nog bara att klistra in det i anteckningar och spara som FixUpdateVista_2.bat ,spara den på skrivbordet och dubbelklicka på den och ev starta om datorn sen att du inte kan ladda hem beror säkert på forumet är omgjort nyligen FixUpdateVista_2.bat net stop wuauserv /Y net stop bits /Y net stop cryptsvc /Y ren %systemroot%System32Catroot2 oldcatroot2 net start cryptsvc ren %SYSTEMROOT%SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old regsvr32 wuapi.dll /s regsvr32 wuaueng.dll /s regsvr32 wucltux.dll /s regsvr32 wups2.dll /s regsvr32 wups.dll /s regsvr32 wuwebv.dll /s net start bits net start wuauserv net start Eventlog mvh t Quote
crappy Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 är det denna du menar,så är det nog bara att klistra in det i anteckningar och spara som FixUpdateVista_2.bat ,spara den på skrivbordet och dubbelklicka på den och ev starta om datorn senatt du inte kan ladda hem beror säkert på forumet är omgjort nyligen FixUpdateVista_2.bat net stop wuauserv /Y net stop bits /Y net stop cryptsvc /Y ren %systemroot%System32Catroot2 oldcatroot2 net start cryptsvc ren %SYSTEMROOT%SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old regsvr32 wuapi.dll /s regsvr32 wuaueng.dll /s regsvr32 wucltux.dll /s regsvr32 wups2.dll /s regsvr32 wups.dll /s regsvr32 wuwebv.dll /s net start bits net start wuauserv net start Eventlog mvh t Tack tack Quote
crappy Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 Nja, det visade sig att jag satt på "lite" malwere som dirigerade om mig tyvärr. Fått bort det mesta nu, men det verkar som om det finns ett kvar Eftersom jag har en fil som heter "hosts.msn" är jag enl uppgifter förmodligen smittad med, ett virus som kallas CiD? Någon som vet vad detta är och hur i h-vete man får bort det? Tack på förhand Quote
Recommended Posts