andreas72 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Hej! Jag har ett Intel Wireless WiFi Link 4965AGN i min bärbara Asus G1S. Jag hade tänkt att uppgradera drivrutinerna för detta kort då jag upplevt viss instabilitet för den trådlösa förbindelsen, men när jag går in på Asus nedladdningssida http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us så är drivaren från 2007/09/14, vilket känns väldigt out of date. Sen står dessutom följande att läsa "Please first install the Wireless Console Utility before this driver installation.". Vad är detta program för något? Mig veterligen så har jag inte installerat något sådant program i dagsläget. Så frågan är, kan man installera drivrutiner för det trådlösa kortet direkt från Intels hemsida eller måste det vara anpassade drivare från Asus? På Intels hemsida är den senaste drivaren från 2009/01/05, vilket är betydligt nyare än den på Asus hemsida. Hoppas någon kan hjälpa mig att bringa lite klarhet kring detta. Mvh Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Det borde gå att installera från Intel ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas72 Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 Det borde gå att installera från Intel ja. Borde? Kan man generellt bara prova och hoppas på det bästa eller finns det risk att man rör till det ordentligt och i värsta fall måste blåsa om datorn när man provar drivare som inte finns på tillverkarens hemsida? Jag vill gärna höra vad andra med bärbara har för erfarenhet av att installera drivare direkt från hårdvarutillverkarnas hemsidor istället för från datortillverkarens nedladdningssida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Borde? Kan man generellt bara prova och hoppas på det bästa eller finns det risk att man rör till det ordentligt och i värsta fall måste blåsa om datorn när man provar drivare som inte finns på tillverkarens hemsida? Jag vill gärna höra vad andra med bärbara har för erfarenhet av att installera drivare direkt från hårdvarutillverkarnas hemsidor istället för från datortillverkarens nedladdningssida. Jag installar.. tjaa.. mellan 4-15 laptops i veckan, av olika fabrikat. Dessa wirelessa NIC är lite Lotto. Vissa kräver en "assistant" i bakgrunden, dom flesta Asus brukar inte ha den, men det finns. Isf. kan det bråka. MEN, det är bara du som kan få svaret genom att testa. Så skapa en färsk återställningspunkt, som du kan backa till om du är osäker - testa och byt sedan. kent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 utilityn har du just under "utility" sektionen på adressen du angivit, installera den och sen drivern från intel, det bordet väl gå bra? kan inte hitta något på intels sida om "Wireless Console Utililty" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts