kudden Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Har en D-link,DI624 som jag alltid kört med kabel.En person var här med sin laptop och skulle logga in trådlöst.När han blev uppkopplad stod det "uppkopplad till oskyddat nätverk".Jag förstår inte vad som hänt,för det kan ju för böveln inte vara oskyddat.Vad gör jag för att återställa detta??Det hjälper ju i alla fall inte att återställa det med knappen på baksidan.Har ingen handbok kvar.Vem som helst i grannskapet kan ju logga in sig.Jag måste ju ha ett ett lösen till det.Hur skaffar jag det,och om jag får det vad händer med programmen som är installerade på burkarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Det finns 5 olika varianter av din router... kolla vilken du har, och gå sedan till rätt sida från denna länk, så kan du ladda ner en manual! Rent allmänt kan sägas att du måste logga in på routerns gränssnitt och där ställa in lösenord + kryptering! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Det enklaste sättet att komma in på routern är väl att gå till adressen http://192.168.1/ Den är väl ganska spridd bland routrarna men självklart finns det andra adresser, men testa den länken. Default gateway heter den väl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 192.168.0.1 fick jag fram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts