Gå till innehåll

TIPS! Problem med att hitta olika drivrutiner?


Silenz

Recommended Posts

Detta program är bra att hitta drivrutiner även om du tex inte vet vad ditt ljudkort heter vid ny install av XP eller Vista!!

Kan även hjälpa till att hålla datorn uppdaterad med nyaste drivarna!!

Rek --> http://www.innovative-sol.com/drivermax/

Note: DriverMax only works on Windows Vista, Windows XP and Windows 2003 (all service packs). Driver downloads are *only* available for Windows Vista and Windows XP users.

DriverMax is a new tool that allows you to download the latest driver updates for your computer. No more searching for rare drivers on discs or on the web or inserting one installation CD after the other. Just create a free account, log in, and start downloading the updates that you need.

You can also export all your current drivers (or just the ones that work ok) to a folder or a compressed file. After reinstalling Windows you will have everything in one place!

Most of the situations when Windows is running slower are caused by faulty driver installations. Windows stores all versions of older drivers just in case you want to go back; sometimes it messes up older versions with more recent ones. The Export Wizard will only export the drivers you select by copying the needed files to a folder or a compressed ZIP file.

After reinstalling Windows all drivers will be back in place in less than 5 minutes - sparing you of searching, inserting disc after disk and losing precious time. The Import Drivers wizard allows you to install all the drivers that you exported earlier. The entire operation might take up to 5-10 minutes.

Just one single computer restart will be required after all drivers are reinstalled!

DriverMax is able to display a complete report of all drivers (versions, release dates) installed on your system. This feature can also be very useful when you want to analyze the differences between the drivers installed on different machines.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DriverMax.

Detta program är bra att hitta drivrutiner även om du tex inte vet vad ditt ljudkort heter vid ny install av XP eller Vista!!

Kan även hjälpa till att hålla datorn uppdaterad med nyaste drivarna!!

Jo, jag brukar använda det ibland för att läsa hårdvaran, men att tanka hem drivers via det, tycker jag suger.

Tyvärr måste det ha kontakt med nätet, eller går det ordna utan nät?

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kört det mycket men hur som helst känner jag ett x antal som har noll koll på sina grejor och då är det inte så dumt att använda sig av detta faktiskt så slipper jag köra dit för att hjälpa hehe. Så för dom som inte är så insatta tycker jag detta program är bra men är man mer hardcore så vill man ju göra det själv B) Vet inte om det går utan nät

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta Program Rekommenderas Varmt!

Tror det bli svårt att hitta ett bättre mer lättkört program än detta!

Har haft det länge & datorn flyter på som bara den, crashar aldrig numera & man är alltid

"up-to-date" med drivers.

Dessutom free.

Sen fattar jag inte hur du ska kunna söka uppdaterade drivisar om du inte ska vara uppkopplad?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...