Gå till innehåll

QtWeb


e-son

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jag bara undrade eftersom i Windows används formen "Hämtade filer"... och själv föredrar jag nerladdat.

En liten sak till, mellan adressrutan och sökrutan, ikonen för "Privat", när man hovrar står det "Aktivera Private-surfning" i stället för "Privat surfning" eller "Surfa Privat". Nu är det engelskans Private.

Annars är det utmärkt tycker jag

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrade eftersom i Windows används formen "Hämtade filer"... och själv föredrar jag nerladdat.

En liten sak till, mellan adressrutan och sökrutan, ikonen för "Privat", när man hovrar står det "Aktivera Private-surfning" i stället för "Privat surfning" eller "Surfa Privat". Nu är det engelskans Private.

Annars är det utmärkt tycker jag

Jag håller nog med JoWa angående nedladdat/nerladdat... vad gäller Private-surfning så är det ett egennamn och jag var alltså tvungen att döpa den till något... nu blev det då Private-surfning, med tanke på Internet Explorer´s InPrivate...! Men det är absolut inte hugget i sten, så förslag emottages gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstaget många översättare gör är att översätta ord för ord stelt. "Surfa privat" är tusen gånger bättre än "Aktivera Private-surfning". Du måste ta dig mer frihet när du översätter annars känns det som en robot översatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstaget många översättare gör är att översätta ord för ord stelt. "Surfa privat" är tusen gånger bättre än "Aktivera Private-surfning". Du måste ta dig mer frihet när du översätter annars känns det som en robot översatt.

Nu är jag inte helt oerfaren som översättare, och om du tar en titt på det jag översatt så kommer du att upptäcka att det är långt ifrån ordagrant. Och som jag nämnde så är alltså "Private-surfning" ett försök att skapa ett egennamn på en funktion... inte en beskrivning! Ungefär som Internet Explorers InPrivate. Men jag skall beakta ditt förslag... och andra som kan tänkas komma! Jag är inte helt nöjd själv, med namnet! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kör man QtWeb 3.1b på svenska...!

Lägger ut privatlänk här, om någon vill testa! ;)

Jag fick samtidigt en del uppdateringar att översätta, så det kommer ytterligare förändringar i den färdiga versionen... bl.a så skall PDF-stödet vara fixat!

Länk borttagen!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

QtWeb Uppdatering... Nu med Svenska språket!

What's new in version 3.1 (released Sep 11, 2009):

- Multi-language support (5 languages)

- Web pages can be saved in Adobe Portable Format (PDF)

- Open links in tabs instead of new windows by default

- Bookmarks Tags (shortcuts) being added

- Download manager improved

- Other enhancements and bugs fixes, for full list click here

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett komplett och rättvist sista test ifrån grunden...! Alla läsarna körda efter varandra, utan några förändringar i datorkonfig. Samtliga läsare, utom IE, är portabla. Inga blockeringstillägg aktiva i någon. Opera är en hårsmån före QtWeb! B)

http://service.futuremark.com/peacekeeper/...action?key=28kb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

QtWeb 3.2 (bygge 015)

What's new in version 3.2 (released Nov 27, 2009)

- Built-in Torrent client

- Additional languages: Spanish, German, French, Chinese Simplified, Japanese

- Auto-proxy configuration

- De-installation removes settings and profile automatically

- Minor changes and fixes, see here

http://www.qtweb.net/qtweb.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...