Gå till innehåll

Program för översättning av lang-filer?


Wheninrome

Recommended Posts

Jag sitter just nu med ett program som heter Ini Translation Utility där jag nu översätter ett backup-program till svenska. Problemet är att programmet låser sig efter ett par minuter och enda möjligheten att åter kunna använda det är att logga ut och sedan in igen. Finns det någon som har tips på något annat mer driftsäkertprogram man kan använda? Jag har sökt men hittar inget som faller mig i smaken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter just nu med ett program som heter Ini Translation Utility där jag nu översätter ett backup-program till svenska. Problemet är att programmet låser sig efter ett par minuter och enda möjligheten att åter kunna använda det är att logga ut och sedan in igen. Finns det någon som har tips på något annat mer driftsäkertprogram man kan använda? Jag har sökt men hittar inget som faller mig i smaken...

Själv använder jag alltid en texteditor vid översättningar! Notepad++ är bra, eftersom man kan öppna 2 fönster bredvid varandra, eller ovanpå varandra, om man föredrar det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja en helt vanlig texteditor funkar ju minst lika bra. Anteckningar är ju standard och den duger väl, men du kan välja vad du vill. Dock verkar Notepad++ lite overkill, kollade på lite screenshots och den verkar vara mer en IDE för tex C++, än en simpel texteditor, men som sagt så får man använda vad man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja en helt vanlig texteditor funkar ju minst lika bra. Anteckningar är ju standard och den duger väl, men du kan välja vad du vill. Dock verkar Notepad++ lite overkill, kollade på lite screenshots och den verkar vara mer en IDE för tex C++, än en simpel texteditor, men som sagt så får man använda vad man vill.

Ingen har sagt att Notepad++ är en "simpel" texteditor... snarare tvärtom! Det är en riktigt avancerad sak med mängder av användningsområden, inte minst för att knacka kod som sagt... vilken kod som helst i princip! Varför jag gillar att översätta med den, är för att jag kan ha både den engelska .lang-filen och översättningen öppna i samma fönster. Sen gör jag som sagt en massa annat också med det programmet, därför faller det sig rätt naturligt!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...