gsb Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Jag har försökt att följa Stenis guide för att kunna installera Win7 från en USB-pinne men jag får det inte att fungera. Måste man formatera usb:n först i nåt speciellt filsystem? Fungerar det med alla fabrikat? (Cruzer Micro, 8 GB) /G Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Vad jag vet ska det fungera med alla USB minnen och det funka i alla fall med ett Cruzer Micro då jag använder ett sådant. Sen måste du se till att ändra i BIOS så att din dator bootar från USB-minnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Jag undrar också över filsystemet. NTFS eller Fat32 ? Vad jag kan se så står det inte nåt om det i guiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Jag undrar också över filsystemet. NTFS eller Fat32 ?Vad jag kan se så står det inte nåt om det i guiden. Har ingen betydelse i detta fallet! FAT32, som är "default" för usb-minnen, fungerar så länge filstorleken inte överstiger ca:4GB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 22, 2009 Author Share Posted January 22, 2009 Vad jag vet ska det fungera med alla USB minnen och det funka i alla fall med ett Cruzer Micro då jag använder ett sådant. Sen måste du se till att ändra i BIOS så att din dator bootar från USB-minnet. Allt sånt är naturligtvis fixat. Hittade en annan sida (How to...) där guiden hade några fler steg och då fungerade det. /G Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts