Gå till innehåll

FEAR 2 DEMOT SLÄPPT


Silenz

Recommended Posts

Just spelat purfärska Fear 2 demot som finns bla att hämta på www.fz.se

För oss med "nyare" hårdvara och ett hyffsat grafikkort blir spelet riktigt snyggt med många coola effekter.

Ni som spelade 1an minns nog den lilla flickan och hon är tillbaka.

När man i demot rör sig i skolan är det riktigt läskigt och känns som att man nästan deltar i en skräckis hehe.

Detta kommer bli ett givet köp för mig!

Så tanka ned och kom med era tankar och åsikter :rolleyes:

Me love it B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ettan och höll på o skita på mig hela tiden, dock tyckte jag fighterna mot dom där jävla robotmänniskorna sög fett så jag spelade inte så länge.

Det FPS som lyckats bäst med känslan är utan tvivel COD-serien, men man kanske har förbättrat det lite i fear 2 så det går att spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1:a är forfarande rätt skoj faktiskt. De lilla flickan gav mig mardrömmar ;-)

Riktigt nice lir. Finns nu (har funnits ett tag) en gratis Multiplayervariant av det.

Fearcombat tror jag det heter om jag inte minns fel.

Sugen på att kolla in Fear 2. Hoppas det inte är som med Crysis, att man måste ha en dunderdator...

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar det att man köra slow motion när det är många!!! Skön känsla!! Fear 2 verkar riktigt bra optimerat men ska pröva det på en annan dator också som är betydligt äldre och se hur det flyter. Återkommer med hur det går.

Är ganska säker på att Fear 2 har lägre krav än Crysis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat spelet på en äldre dator med en P4 2.8ghz 1gb ram och ett Ati 9800Pro kort. (Win XP)

Det är absolut helt mjukt och spelbart!!! Givetvis får man dra av på det mesta av ögongodiset.

Men vill man nu spela spelet och inte bryr sig om att kunna köra på så höga inställningar går det hur bra som helst faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta måste man ju testa. Precis som alla andra som skrivit här intygar var ju 1'an sjukt läskig :) Det enda jag kan komma på som jag tyckt var värre är det första Alien vs Predator spelet.

Finns det någon "officiell" sida att tanka hem det ifrån tro? Jag är lite paranoid och gillar inte att ladda ner program upplagda av vilken Svensson som helst. Man vet aldrig vad man får på köpet.

EDIT: Såg att det finns en länk på fear 2 hemsidan men den var inte aktiverad ännu, men det kommer väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just spelat purfärska Fear 2 demot som finns bla att hämta på www.fz.se

För oss med "nyare" hårdvara och ett hyffsat grafikkort blir spelet riktigt snyggt med många coola effekter.

Ni som spelade 1an minns nog den lilla flickan och hon är tillbaka.

När man i demot rör sig i skolan är det riktigt läskigt och känns som att man nästan deltar i en skräckis hehe.

Detta kommer bli ett givet köp för mig!

Så tanka ned och kom med era tankar och åsikter :rolleyes:

Me love it B)

Jodå, du lura mej och jag testa det, men tusan vad kusligt det är. Blir ju rädd här.

Dom här mörka miljöerna/scenerna i början, försvinner dom sedan och man krigar mer i dagsljus?

BTW.. det fins en spel som heter XIII från ubisoft.. (tecknat spel) finns det nån tvåa på det.. det stod "to be continued"..

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Laddade ner den på PS3:an...grym grafik. Riktigt kusligt... :wacko:

Det roliga var att man fick prova på alla möjliga vapen och robot dräkten. Snacka om action :D

Frågan är...om jag ska köra FEAR2 på PS3:an eller PC...som jag har gjort med FEAR1 och Expantion Pack.

Har nu testat spelet på en äldre dator med en P4 2.8ghz 1gb ram och ett Ati 9800Pro kort. (Win XP)

Det är absolut helt mjukt och spelbart!!! Givetvis får man dra av på det mesta av ögongodiset.

Men vill man nu spela spelet och inte bryr sig om att kunna köra på så höga inställningar går det hur bra som helst faktiskt

Det låter ju bra...har P4 2,8 Ghz HT, G-Force 7800GTX med 2 GB RAM...så det kanske blir på PC ändå :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men visst flyter spelet på bra på äldre datorer också! Testade och fick inget lagg alls, spelade klart demon med robotdräkten men sen slutade det bara, men som sagt Demo. Fan man skiter ju i brallan när hon kommer fram bakom en och man anar det och tänker "sitt förfan inte bakom mig nu" så gör hon det. Eller när hon bara kommer fram och drar i en ^^

Enda felet jag ser är att dom valt väldigt irriterande knappar på PC, tex siktar man på Shift... Klart det går att ändra men det vore ju nice om dom följt "standarden".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men visst flyter spelet på bra på äldre datorer också! Testade och fick inget lagg alls, spelade klart demon med robotdräkten men sen slutade det bara, men som sagt Demo. Fan man skiter ju i brallan när hon kommer fram bakom en och man anar det och tänker "sitt förfan inte bakom mig nu" så gör hon det. Eller när hon bara kommer fram och drar i en ^^

Enda felet jag ser är att dom valt väldigt irriterande knappar på PC, tex siktar man på Shift... Klart det går att ändra men det vore ju nice om dom följt "standarden".

Knapparna går nog att konfigga iaf på fulla versionen av spelet.

Jag tycker fps spel gör sig klart bäst på pc med mus.

Kan inte bli vän med konsolernas hk i det fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FPS är ren piss med gamepad!

Mus beskriver ju den faktiska deltapositionen, medan en gamepad beskriver med vilken hastighet och håll positionen ska ändras. Sjukt mycket sämre precision när man spelar med gamepad, och man kan ju inte vända sig om fort heller, det är ju omöjligt. Med mus drar man ju bara fort som fan och kan lyfta musen för att dra igen, något som inte går med gamepad.

Med andra ord; jag håller med dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade demot i går. Och måste säga att det var nära många gånger att det blev en tesked blött i byxan.

Tjejen provade och hon vågade inte långt. Hon sa "-hur fan kan du spela sådant ryskigt spel".

Henne nerver var inte starka. hon hoppade högt ett par gånger....

*LOL*

Dock blev jag ltie besviken att demot inte innehåll 1-2 kompletta banor.

Kommer prestandakraven skilja sig i en fullversion?

Nu flöt det på smidigt med allt på medium/max.

/Deeman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte skaffa ett x-box.Kanske inte riktigt lika bra grafik,men är helt ok.Spelet finns väl till den oxå.Grymt bra spel.Med en HD-TV får du grymt bra bild(tycker i alla fall jag)Men final fantasy slår väl alla rekord.Det kan du ju spela på PS2 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...