Gå till innehåll

VirtualBox


e-son

Recommended Posts

  • 4 veckor senare...
  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Kan man uppdatera trots att man har virtuella OS installerade (i VirtualBox)? Jag gjorde det och då slutade de att fungera.

Ja, det kan man men det är viktigt att man stänger ner den virtuella maskinen först, dvs det ska stå Avstängd och inte Sparad i listan av de virtuella maskinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Jag upptäckte en mindre rolig sak ikväll.

Jag installerade VB 3.0.6 häromkvällen för att utvärdera/jämföra med Microsoft Virtual PC och hittils har allt fungerat OK. Dock, jag använder en nätverkshub (Belkin) för att komma åt scanner, två skrivare och en usb-disk och efter installationen av VirtualBox kommer jag inte längre åt dessa. Jag ser inte ens Belkin-hubben.

Följden blev att jag körde SystemRestore till tidpunkten före och då fungerar allt igen.

Trist, för det verkade lovande.

Nån som har något tips vad det kan bero på?

/G

Redigerad av odenxt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Jag upptäckte en mindre rolig sak ikväll.

Jag installerade VB 3.0.6 häromkvällen för att utvärdera/jämföra med Microsoft Virtual PC och hittils har allt fungerat OK. Dock, jag använder en nätverkshub (Belkin) för att komma åt scanner, två skrivare och en usb-disk och efter installationen av VirtualBox kommer jag inte längre åt dessa. Jag ser inte ens Belkin-hubben.

Följden blev att jag körde SystemRestore till tidpunkten före och då fungerar allt igen.

Trist, för det verkade lovande.

Nån som har något tips vad det kan bero på?

/G

Löste detta för några dar sen. Genom att disabla den nätverkssanslutning som VirtualBox lägger upp fungerade det:

post-2489-1254850218_thumb.jpg

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Tacka vet jag VMware. Testade nya VMware Workstation 7 men den är troligtvis lite buggig. Fick inte den att funka stabilt på min laptop med Vista Buisness så jag gick tillbaka till version 6.5 av VMware.

VirtualBox har jag inte testat, men däremot Virtual PC från Microsoft och den är väldigt seg, i jämförelse med VMware.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...