zen-TAO Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 Hej. När man spelar upp en musik-dvd, kan ju ljudet vara ganska varierande. Jag vill kunna använda en equalizer, vilket inte finns i VLC-spelaren vad jag kunnat upptäcka. OM jag däremot försöker använda exempelvis WinAmp eller RealPlayer kan de inte spela upp en dvd. Ett annat problem är att den senaste versionen av VLC-spelaren pixlar i starten och är allmänt långsammare än tidigare versioner. (är det någon som upplevt samma problem?) Mina frågor är alltså följande: Vad göra åt VLC-spelaren - installera om? Och vilken spelare skall jag använda för att kunna justera ljudet. Möjligen gör jag fel både i Winamp och RealPlayer? (Den senare är kanon för musik, men jag tycker att den är "seg" eftersom den tydligen är uppkopplad via nätet hela tiden) Hoppas ni förstår mina frågor och kan hjälpa mig på detta utmärkta forum! Jag hoppas även att detta inlägg registreras, för det verkar vara lite "problem" med det här nya forumet. (Eller: så är det som vanligt jag som inte förstår hur jag skall göra...) Tack på förhand. Mvh zentao Quote
lbl Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 >>Verktyg>Avancerade kontroller och sen >>Verktyg>Utökade inställningar, så poppar Grafik EqualiZer upp. Annars har du ju (oftast!) en Equalizer i ditt ljudkorts kontrollpanel/meny. Sen finns det ju i Inställningar>(Visa Alla)>Ljud även där en ruta man kan kryssa i, för 'Equalizer med 10 band'. Och/Eller en 'parametrisk equalizer'. /LbL! Quote
e-son Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 Visst finns det equalizer i VLC... gå till verktygsmenyn och bocka för "Avancerade kontroller" (gul markering)! Sedan är det bara att trycka på inställningsknappen (röd markering)! Vad gäller övriga problem med VLC, så har ja inte märkt något av det du säger... kan det möjligen ha med ditt grafikkort att göra? Gamla drivrutiner kanske? Quote
zen-TAO Posted January 25, 2009 Author Posted January 25, 2009 Hej.När man spelar upp en musik-dvd, kan ju ljudet vara ganska varierande. Jag vill kunna använda en equalizer, vilket inte finns i VLC-spelaren vad jag kunnat upptäcka. OM jag däremot försöker använda exempelvis WinAmp eller RealPlayer kan de inte spela upp en dvd. Ett annat problem är att den senaste versionen av VLC-spelaren pixlar i starten och är allmänt långsammare än tidigare versioner. (är det någon som upplevt samma problem?) Mina frågor är alltså följande: Vad göra åt VLC-spelaren - installera om? Och vilken spelare skall jag använda för att kunna justera ljudet. Möjligen gör jag fel både i Winamp och RealPlayer? (Den senare är kanon för musik, men jag tycker att den är "seg" eftersom den tydligen är uppkopplad via nätet hela tiden) Hoppas ni förstår mina frågor och kan hjälpa mig på detta utmärkta forum! Jag hoppas även att detta inlägg registreras, för det verkar vara lite "problem" med det här nya forumet. (Eller: så är det som vanligt jag som inte förstår hur jag skall göra...) Tack på förhand. Mvh zentao Vet ej om det blev rätt här nu. Men: tack så mycket - hittade equalizern i vlc.... Quote
Recommended Posts