Gå till innehåll

Vad skulle du kalla detta?


Kent

Recommended Posts

Vill gärna att många svarar, ovana som vana användare.

Låt oss säga att ditt DC-jack går sönder på din laptop, se bild nedan. (kallas dc-jack på fackspråk)

Vilken fras söker du på google, hur skulle du formulera dej, om du vill ha den lagad?

UNDVIK att titta på andras förslag, låt det komma från dej. ;)

2lcl99t.jpg

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

strömkontakt till bärbar

tub

Tack för din medverkan, tub.

88 personer har tittat på denna tråd.. EN har lämnat förslag.. har folk inga konton?

Eller bara blyga att blotta sina sökkreterier..?!

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller osäkra på vad den skall kallas?

Elanslutning, kanske?

Jaaa, men tack, säkert ett ord som många skulle skriva. Det är ju "era" som räknas, vilket är vitsen med det hela.

Kan tillägga, det är iaf. många som "springer sönder" denna, med sladden runt benet.

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för din medverkan, tub.

88 personer har tittat på denna tråd.. EN har lämnat förslag.. har folk inga konton?

Eller bara blyga att blotta sina sökkreterier..?!

kentan.

powerconnector, hade jag nog testat... men var ser du hur många pers. som har läst inlägget? Jag har letat febrilt efter den uppgiften! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

powerconnector, hade jag nog testat... men var ser du hur många pers. som har läst inlägget? Jag har letat febrilt efter den uppgiften! :unsure:

om man använder alla nya inlägg så finns det en kolumn som heter visningar

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla bärbara från Apple har ju en lösning för detta då man ansluter med kraften av en magnet som sen bara hoppar ut när man drar i den, därför kanske man kunde kolla vad Apple kallar problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för alla svar. Där fick jag 3-4 nya ord, tämligen "data-nischade" sådanna.

MEN vad skulle Anna 22 år, och Kalle 52 år - kalla den tror ni.. eller söka på?

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för alla svar. Där fick jag 3-4 nya ord, tämligen "data-nischade" sådanna.

MEN vad skulle Anna 22 år, och Kalle 52 år - kalla den tror ni.. eller söka på?

kent

Hmm inte värre... Har som sagt sett värre saker i mitt liv. Var med att se en dator som någon har tappat i backen, och som om inte detta räckte så är grädden på moset att "kärringen" i all iver startade bilen och såg inte datorn. Vad tror Ni då att kärringen gjorde? Jo backade med bilen över hela datorn. Allt var ju bara att kassera, skärmen hade liksom mitt i ett djupt jack efter hjulen, tangentbordet var helt kasst. Det enda som gick att rädda var väl HDD men allt annat var ju som sagt bara att kassera. Sug på den karamellen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN vad skulle Anna 22 år, och Kalle 52 år - kalla den tror ni.. eller söka på?

De skall enbart satsa sin energi på att endera kontakta stället de köpt burken på alternativt det mycket

mödosamma att leta upp datorns svenska supportställe... :P

dell.se, hp.se osv.... B)

Om de inte klarar denna högst elementära procedur så bör man nog inte köpa någonting idag.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...