skate_1986 Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Någon som har erfarenheter av ominstallationer av Win Xp Pro Sp2?? Fick som sagt hjälp häromdagen av någon som var mer hemma på detta en jag. Lyckligtvis så hade jag partitionerat upp min 80 Gig på en 10 och resterande 70. Vad som då är märkligt är att när jag ställde om i Bios om att starta med skivan så började installationsförloppet men sedan hände inget särskilt annat än att Win startades på nytt. Dock efter stor möda så kunde vi kringå detta genom att installationen skedde från Win (altså man gick bakvägen. Win var installerad med man ominstallerade detta utan att omformatera någon del eller partition). Efter detta så upptäckte jag till min förvåning att större delen av första partitionen redan var full, inte så konstigt med tanke på att ingen omformatering har skett, samt att alla tidigare program som jag installerade syndes i utforskaren men som har "tappats bort av Win". Min fråga blir kort och gott är detta normalt eller är det någon bugg??? Kan man även ominstallera Win som är laglig hur många gånger som helst eller är loppet kört, med tanke på att om man vill ha sin kopia permanent så måste man aktivera detta, och har som sagt läst någon stans att man bara kan göra detta 2-3 ggr sen är licensen förbrukad (förgott). Finns det som sagt sett att gå runt detta? Genom att man genererar falska nycklar=licenser? Och vart i sådant fall får man tag i detta? Skicka gärna ett privat mess om det är något mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Om disken går full under installationen så crachar programmet och datorn startar om för tidigt. Eftersom ni inte under installationen valde att formatera partitionen så flyttades bara de gamla filerna undan. Har du en giltig full licens så kan du installera om hur många gånger du orkar. Har du en 'billigare' OEM-licens så får du inte ändra på innehållet under skalet. Det värsta som kan hända är att Aktiveringen hos Microsoft inte godkänns med automatik för att programmet misstänker att du har en utspridd license. Då ringer man bara upp dem och får aktiveringskoden manuellt. Att syssla med piratnycklar är inget som vi i forumet stöder eller diskuterar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts