Gå till innehåll

Kan inte installera CIS i Windows 7


Recommended Posts

Hej!

Jag har kört Windows 7 på min laptop sen allmänna betan kom. Har kört med CIS på den.

Igår fick jag något problem med Windows, den startade inte upp. Eftersom jag inte har något viktigt på burken gjorde jag helt enkelt en ominstallation.

Men nu kan jag inte installera CIS. Kommer så långt att jag väljer var den ska installeras, installationen börjar, men efter ett par sekunder görs en rollback, och sen kommer en ruta med "Rollback done." Jag kan bara trycka på knappen "Finish" och så är det klart med det.

Jag har inbyggda brandväggen avstängd. Windows Fefender är på, men det var den senaste gång också utan att ställa till med problem.

Varför gör det så här?

EDIT:

Ändrade Compability Mode till Windows Vista. Då lyckades det. Men det gjorde jag nog inte förra gången tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör det så här?

Hej,

Därför att CIS inte är kompatibel med W7. ;)

Vilken CIS-version testade du med, den stabila eller betan? Beta-versionens brandvägg fungerar bättre i W7. (Den som kör W7 beta är väl medveten om att det handlar om betatestning…)

Valde du kompatibelitetsläge Vista, och körde som administratör? Skall enligt uppgift fungera. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT:

Ändrade Compability Mode till Windows Vista. Då lyckades det. Men det gjorde jag nog inte förra gången tror jag.

:);)

Tillägg:

Tack JoWa för svar!

Kolla igen första inlägget. Problemet löst.

Härligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...