Jump to content

Datorn startar om sig innan operativsystemet laddas

Recommended Posts

Hej

Värkar vara många problem nu med mitt nya moderkort.

Nu har jag lyckas att installera Windows och ska börja med drivrutinerna jag soppar i skivan som jag fick med moderkortet. Den börjar installera och starta om sig. Men när den kommer till Ljudkorts drivrutinerna Så startar datorn om sig efter de är installerade. Men efter boot skärmen försvinner så startar den sedan om sig igen och igen och igen. Den kommer liksom inte vidare. Jag kan ej gå in i bioset för tangentbordet fungerar inte.

Vad ska göras?

Hej

Värkar vara många problem nu med mitt nya moderkort.

Nu har jag lyckas att installera Windows och ska börja med drivrutinerna jag soppar i skivan som jag fick med moderkortet. Den börjar installera och starta om sig. Men när den kommer till Ljudkorts drivrutinerna Så startar datorn om sig efter de är installerade. Men efter boot skärmen försvinner så startar den sedan om sig igen och igen och igen. Den kommer liksom inte vidare. Jag kan ej gå in i bioset för tangentbordet fungerar inte.

Vad ska göras?

För min erfarenhet, har det alltid berott på minnesfel eller "os-krasch".

Ditt T-bord låter som USB? Testa PS2.

kent

Innan jag installerade de här drivrutinerna som följde med kortet så kunde jag komma in i bioset. Men efter ljudkorts installationen (Ljudkortet är inbyggt) så startar inte operativsystemet ch jag kommer inte in i bioset för usb tangentbordet funkar ej.

Nu har den hopat igång :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...