Gå till innehåll

Volym program / plugin


arnada

Recommended Posts

Hejsan, jag tittar ganska mycket på VLC tv och sånt men streamsen är av VA kvalitet så ibland får man skruva upp volymen sedan blir det jättehög volym på andra och då får man skruva ner volymen.

I Windows kan man ju ställa in taket för hur högt det får låta! Men finns det något program eller plugin speciellt till VLC så man kan ställa in golvet också? Så ljudet minst måste låta si och så här mycket och max si och så här mycket, nån typ av booster :lol:

Tack på förhand ! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, jag tittar ganska mycket på VLC tv och sånt men streamsen är av VA kvalitet så ibland får man skruva upp volymen sedan blir det jättehög volym på andra och då får man skruva ner volymen.

I Windows kan man ju ställa in taket för hur högt det får låta! Men finns det något program eller plugin speciellt till VLC så man kan ställa in golvet också? Så ljudet minst måste låta si och så här mycket och max si och så här mycket, nån typ av booster :lol:

Tack på förhand ! :lol:

Nu vet jag inte säkert hur effektiv den är, men det finns en inställning för "ljudnormalisering"... se bifogad bild!

post-1936-1233053686_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...