Gå till innehåll

Net Framework 3,5


Lasse B

Recommended Posts

Visste inte ens det fanns språkpaket till Net Framework, men jag kör engelsk XP, så jag märker sällan sånt där.

Du märker ju om det alls går att installera, och går det så går det. :lol:

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick Microsoft net framework 3,5 som tillval, behöver man den som en vanlig andvändare ???

Lasse B

Har bestämt för mig att du har frågat om detta förut, och att jag då svarade att du inte behövde installera det om inget program du vill använda kräver det, eller om du vill kunna skapa xps-dokument. ;)

Eller det kanske gällde 3.0 den gången?

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt för mig att du har frågat om detta förut, och att jag då svarade att du inte behövde installera det om inget program du vill använda kräver det, eller om du vill kunna skapa xps-dokument. ;)

Eller det kanske gällde 3.0 den gången?

Jo det var ang 3,0.

Kör inte Nero, kan jag då skippa denna ????

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var ang 3,0.

Kör inte Nero, kan jag då skippa denna ????

Lasse

Min generella hållning: Installera inget som inte behövs! När det behövs, får du ett meddelande om detta, t.ex. av installationsprogrammet som då säger att Framework 3.5 krävs. Jag har dock aldrig stött på krav om mer än Framework 2, men jag har inget .Net Framework alls. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min generella hållning: Installera inget som inte behövs! När det behövs, får du ett meddelande om detta, t.ex. av installationsprogrammet som då säger att Framework 3.5 krävs. Jag har dock aldrig stött på krav om mer än Framework 2, men jag har inget .Net Framework alls. B)

Tackar, då lägger jag inte in den nu, får jag ett besked då gör jag det istället.

Men när jag ställer om datorn till fabriksinställning, då kommer Microsoft Net Work 1 som prioriterad och den måsta jag ju då ta in.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, då lägger jag inte in den nu, får jag ett besked då gör jag det istället.

Men när jag ställer om datorn till fabriksinställning, då kommer Microsoft Net Work 1 som prioriterad och den måsta jag ju då ta in.

Lasse B

Har du en .Net-version installerad skall du installera alla uppdateringar till den, och dessa är ”prioriterade”. En ren XP-installation innehåller ingen .Net-version, men om du har ett förinstallerat XP, kan det vara så att någon .Net-version var installerad från början, se då till att den är uppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en .Net-version installerad skall du installera alla uppdateringar till den, och dessa är prioriterade. En ren XP-installation innehåller ingen .Net-version, men om du har ett förinstallerat XP, kan det vara så att någon .Net-version var installerad från början, se då till att den är uppdaterad.

Microsoft Net Work 1,0 kommer som prioriterad när jag ställer om datorn till fabrilsinställning, men 3,5 kommer som tillval.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft Net Work 1,0 kommer som prioriterad när jag ställer om datorn till fabrilsinställning, men 3,5 kommer som tillval.

Innebär då det att jag måste lägga in 3,5 ??

Jag får in den, men inte språkpaketet ??kan man skippa det ??

Lasse

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bra det, Lasse! ;)

Hej Jowa.

Så här ligger det till nu.

När jag ställt om datorn till fabriksinställning, så ligger Microsoft Net Work 1,1. som förinstalerat i datorn.

Även språkpaketet till 1,1 ligger förinstalerat.

OBS

Det som kommer som prioriterad uppdatering är Microsoft Net Framework 1,1 Servicepack 1.

Microsoft Net Framework 3,5 kommer som tillval, måste jag då lägga in den ??

Om jag skall det, kan man skippa språkpaketet för det får jag inte in.

Så ligger det till.

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se då till att Microsoft .Net Framework 1.1 hålls uppdaterad, med Servicepack 1 m.fl. uppdateringar framöver. ;)

Microsoft .Net Framework 3.5 är ett tillägg som du kan men inte behöver installera, om inget program uttryckligen kräver det för att fungera. Vad språkpaketen används till vet jag inte. Man ser ju aldrig .Net Framework?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...