Gå till innehåll

Återskapa förlorad mapp under "Den här datorn"


alex_m

Recommended Posts

Hej har xp home klickar man på "den här datorn" får man ju fram ikoner för hårdiskar delade mappar m.m

under gruppindelningen som heter "filer som lagras på den här datorn" har mappen/ikonen som pekar till "mina dokument försvunnit". har försökt att länka och skapa en kopia av mappen men jag får den inte att visas.

hur kan man göra för att få det att fungera ?

se denna bild det är mappen högst upp till höger som jag saknar och vill få fram

http://nettigalleria.fi/manual/Galleriaima...sv/image191.jpg

mvh alexander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

under gruppindelningen som heter "filer som lagras på den här datorn" har mappen/ikonen som pekar till "mina dokument försvunnit". har försökt att länka och skapa en kopia av mappen men jag får den inte att visas.

Om du inaktiverar Filer som lagras på den här datorn, och sedan aktiverar det igen, rättas det till då?

Testa detta med Tweak UI, My Computer, avmarkera Files Stored on This Computer, tillämpa det, markera sedan Files Stored on This Computer och tillämpa ändringen. Resultat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jowa: jag har provat ditt tips men får det tyvärr inte att fungera.

det verkar som om det är mappen som saknas , den som syns på bilden waxinator bifogade.

vet inte om jag gräver djupare i problemet. jag kommer åt mina dokument från start menyn vilket är det viktigaste.

Angående mappen som saknas är detta en mycket viktig fil/mapp som man måste ha, dvs gör det något om den saknas kan det ställa till det på något sätt?

tack för hjälpen mvh alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...