alex_m Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Hej har xp home klickar man på "den här datorn" får man ju fram ikoner för hårdiskar delade mappar m.m under gruppindelningen som heter "filer som lagras på den här datorn" har mappen/ikonen som pekar till "mina dokument försvunnit". har försökt att länka och skapa en kopia av mappen men jag får den inte att visas. hur kan man göra för att få det att fungera ? se denna bild det är mappen högst upp till höger som jag saknar och vill få fram http://nettigalleria.fi/manual/Galleriaima...sv/image191.jpg mvh alexander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Bara för att vi skall vara klara över den personliga foldern som saknas... Se bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 under gruppindelningen som heter "filer som lagras på den här datorn" har mappen/ikonen som pekar till "mina dokument försvunnit". har försökt att länka och skapa en kopia av mappen men jag får den inte att visas. Om du inaktiverar Filer som lagras på den här datorn, och sedan aktiverar det igen, rättas det till då? Testa detta med Tweak UI, My Computer, avmarkera Files Stored on This Computer, tillämpa det, markera sedan Files Stored on This Computer och tillämpa ändringen. Resultat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 jowa: jag har provat ditt tips men får det tyvärr inte att fungera. det verkar som om det är mappen som saknas , den som syns på bilden waxinator bifogade. vet inte om jag gräver djupare i problemet. jag kommer åt mina dokument från start menyn vilket är det viktigaste. Angående mappen som saknas är detta en mycket viktig fil/mapp som man måste ha, dvs gör det något om den saknas kan det ställa till det på något sätt? tack för hjälpen mvh alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Högerklicka på Mina dokument på startmenyn och kolla Egenskaper. Jag har flyttat Mina dokument till D:, och det orsakade inga problem i detta sammanhang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts