M@ts Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 Igår kväll postade jag följande frågor....... se nedan. Efter att bl.a JoWa och Lbl kommit med bra svar (tackar) försökte jag att komma med en följd fråga då slog F-N till och hela tråden försvann, så jag försöker igen.. Igår kväll försökte jag att via ms. update att uppdatera IE 8 2 Beta till IE 8 RC1. Installationen talade om att en IE version städades mm. mm. sen omstart, sen fortsatte installationen och såg ut att gå fint och avslutades med omstart. Nu till det roliga, när jag startar IE för att prova har jag fått IE 7 tillbaka ?? Tar fram ms update log där ligger IE 8 RC1 och allt är OK ?? Läget är följande. IE 8 RC1 är borta, IE 8 2 Beta är borta kvar finnes IE 7. Eftersom ms update nu inte har kvar någon IE 8 RC1 till mig försöker jag att uppdatera IE 8 RC1 direkt, installationen stoppas efter ett tag med info "kan ej genomföras" tror jag att det var. Nu håller jag med Lbl och hans motto "Och Tappa inte Sugen" Nu vet jag inte vad jag ska göra. Inte roligt när jag har kört IE 8 i ca 6 månader, jag tycker den är bra. // M@ts Quote
Andreas Stenhall Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 Kan det vara den ökända Adobe Reader-buggen? Kör du Adobe Reader så avinstallera det innan du försöker installera IE8. Tyvärr så bytte forumet server igår och trots att inga inlägg skulle försvinna så verkar så ha skett. Jag beklagar verkligen detta! Quote
M@ts Posted January 28, 2009 Author Posted January 28, 2009 Hej ! Stenis.. tack för tipset nu är jag med på banan igen. Adobe buggen var det. // M@ts Quote
mimar Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 Finns det något spikat datum för när den skarpa versionen ska lanseras? beta 2 och rc 1 kom väl relativt tätt inpå varandra? Quote
Superlight Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 Finns det något spikat datum för när den skarpa versionen ska lanseras? beta 2 och rc 1 kom väl relativt tätt inpå varandra? Det skarpa versionen av IE8 kommer nog när Windows 7 är klart. Quote
Recommended Posts