Gå till innehåll

Virusfundering


Recommended Posts

Om datorn är ren och du inte tar in filer som du inte är säker på (t.ex. från cd, extern disk, usb-minne) är det nog ingen fara. :)

Men vad är det för säkerhetsprogram som tynger datorn så pass mycket? Mitt märks knappt, använder totalt 7,5 mb just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan s.a.s. inte 'stänga av' att anti-virus prg, för även om du högerklickar och väljer (vad det nu heter) 'Stoppa realtidsskyddet', eller liknande, så är ju alla programdelar ändå laddade/startade i minnet, och finns kvar där hela tiden.

Det enda sättet att få bort dem är i stort sett att du avinstallerar programmet.

Det brukar inte ens gå att stoppa anti-virus prg processer via Programhanteraren/TaskManager.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har F-secure och när datorn segar är cpu användningen 100% enligt aktivitetshanteraren och det mesta använder fssm32 som jag tror tillhör F-secure, avslutar jag F-secure tycker jag maskiner klarar mer! Självklart startar virusprogrammet igen innan jag kopplar upp mig på nätet igen.Är jag fel ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...