Gå till innehåll

Windows 7 går ej igång


valter

Recommended Posts

Har installerat både 32 och 64 bitars varianten (ej samtidigt) av 7:an, men den vägrar gå igång. Installationen går bra, men sen när själva OS ska dra igång så startar datorn om. Detta på en ny dator. Det jag kan tänka mig är att grafiken inte klarar av 7:an, kör med inbyggd grafikkort. Körde ett kompatibilitetstest för Vista på datorn, som klagade på grafiken. Men kan ett inbyggt grafikkort verkligen suga så mycket? Tycker grafiken är bra, men jag spelar inga spel på datorn, därför har jag inte skaffat annat grafikkort.

Några tips?

Mvh/ Valter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blås datorn helt och kör in ett W7 OS bara! Testa och se om det fungerar!

Liknande hände mig när ja försökte tvinga på Windows 7 lite XP drivers, löstes dock med en återställning. Du kan även köra en reparation av själva uppstarten av W7 genom att boota från W7 skivan och välja reparera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en helt ny dator ska det inte vara några problem med Windows 7, åtminstone inte för att grafiken är för klen. Däremot om det är en sprillans ny dator med ett helt nytt grafikchip och allt kan det vara så att drivarna är buggiga och får datorn att krascha. Det jag skulle råda dig till att göra är att uppgradera BIOS på datorn. Vad är det för dator/grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...