Gå till innehåll

Minneskortläsare


Recommended Posts

hej. har ett litet problem med min minneskortläsare i den bärbara datorn. problemet är att mnneskortadaptern(memorystick pro duo) med mitt memorystick micro isatt i adaptern verkar ha fastnat i minneskortläsaren. jag skulle se om adaptern passade i minneskortläsaren geom att hålla i ena änden och bara sticka in halva adaptern. problemet är då att adaptern lyckades på någon konstig vänster glida ur fingergreppet och satt ju sig naturligtvis i minneskortläsaren. frågan är nu hur man ska få ut fanskapet ur läsaren. någon som vet jag jag kan testa för att få ut det, vill inte riskera att paja minneskortläsaren. är väldigt tacksam för alla svar jag kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de minneskort som inte passar direkt, så finns det oftast adapters man kan använda, så slipper man klanta sig ... :-)

Men det är alltså bara att pilla, men en pincett, eller annat tunt o smalt föremål, och håll gärna datorn med Springan nedåt under tiden, så får du nog ut den snart.

En polare gjorde samma sak på jobbets datorn, och det tog väl honom tio minuter att pilla ut kortet igen...

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de minneskort som inte passar direkt, så finns det oftast adapters man kan använda, så slipper man klanta sig ... :-)

Men det är alltså bara att pilla, men en pincett, eller annat tunt o smalt föremål, och håll gärna datorn med Springan nedåt under tiden, så får du nog ut den snart.

En polare gjorde samma sak på jobbets datorn, och det tog väl honom tio minuter att pilla ut kortet igen...

/LbL!

jo, men jag har ju satt i mitt m2 minneskort i en adapter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det var upplysande, och sen då ??

Ja, jag hadde ju minneskortet i adaptern som medföljde minneskortet och sen skulle jag se om det gik med adaptern men sen så tappade jag ju miknneskortadaptern i minneskortläsaren. och vi har testat att försöka pilla ut adaptern. en pincett är för stor, det går inte att ta ut den med en pincett så jag tror jag lämnar in den där jag köpte den och kollar med dom om dom kan fixa det. det får kosta vad det kostar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähhhhh, det är ju bara att isåfall leta reda på nåt mindre att pilla med, eller öppna datorchassits lucka på vänstra sidan av datorn, själv, skruva bort kortläsaren., och sen pilla med den i hand, ev. öppna den, skitlätt!

Tar högst en kvart inkl. skruvande.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähhhhh, det är ju bara att isåfall leta reda på nåt mindre att pilla med, eller öppna datorchassits lucka på vänstra sidan av datorn, själv, skruva bort kortläsaren., och sen pilla med den i hand, ev. öppna den, skitlätt!

Tar högst en kvart inkl. skruvande.

/LbL!

Men hallåå... detta gäller ju en bärbar PC. :blink:

Prova att böja till spetsen på en säkerhetsnål och försök sedan att kroka fast adaptern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Men hallåå... detta gäller ju en bärbar PC.

Oppppssss, läste bara under, där står både 'Stationär' och 'Bärbar' ...

Men, som sagt, det är bara att pilla, kan inte vara omöjligt eftersom han fick in den, då måste det även gå att få ut den också, och att pilla är ju just precis vad en ev. verkstad kommer att göra, och sen debitera 1000 spänn ... :P

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Men hallåå... detta gäller ju en bärbar PC.

Oppppssss, läste bara under, där står både 'Stationär' och 'Bärbar' ...

Men, som sagt, det är bara att pilla, kan inte vara omöjligt eftersom han fick in den, då måste det även gå att få ut den också, och att pilla är ju just precis vad en ev. verkstad kommer att göra, och sen debitera 1000 spänn ... :P

/LbL!

jo men sen så vill jag inte riskera att paja något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men sen så vill jag inte riskera att paja något

Detta har hänt dej.. blecken blir hullingar och går i baklås.. som en grankotte i rompan, (opps) är du med?

Gör så här.. klipp ett litet tunt styvare papper och kila mellan på den sidan

där du ser kopparblecken - på så sätt släpper blecken och du får en glidbana.

Förhasta dej inte, för du smäller moderkortet och hela laptopen.

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det till att ha erfarenhet? :lol:

Hehe.. ja ungefär ;)

Men seriöst.. det finns fler som gjort det han gjorde.

Bl.a en polis kom in till oss och gjort bort sej rejält, kändes bra att sno han på 2000:- spänn

för att klyva hela laptopen och löda om hållarn.

Hans gäng snodde mej på en heldragen linje på 1500:- (böter) månaden innan (jag kände igen han..)..

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. ja ungefär ;)

Men seriöst.. det finns fler som gjort det han gjorde.

Jo, jag tror dig... det verkar fullt logiskt! Liknelsen var dock mer osannolik... inte en erfarenhet man förväntar sig att hitta på ett datorforum! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så väldigt mycket för tipset. vi har fått ut adaptern nu:P farsan fick ut den. han är en jävligt händig man. där ser man vad en liten säkerhetsnål och en händig farsa kan göra. hade ni inte nämnt säkerhetsnålen så hade jag kanske lagt ut mellan 500-1500 kr på en sånhär liten enkel sak. och minneskortläsaren verkar inte ha tagit någon skada. när vi tog ut det så hade jag naturligtvis tagit bort batteriet så alla komponenterna var ju strömlösa. så nu är datorn som ny igen. ni är helt enkelt för underbara. tack så mycket för detta underbara tips som räddade mig från att behöva slänga ut en förmögenhet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så väldigt mycket för tipset. vi har fått ut adaptern nu:P farsan fick ut den. han är en jävligt händig man. där ser man vad en liten säkerhetsnål och en händig farsa kan göra. hade ni inte nämnt säkerhetsnålen så hade jag kanske lagt ut mellan 500-1500 kr på en sånhär liten enkel sak. och minneskortläsaren verkar inte ha tagit någon skada. när vi tog ut det så hade jag naturligtvis tagit bort batteriet så alla komponenterna var ju strömlösa. så nu är datorn som ny igen. ni är helt enkelt för underbara. tack så mycket för detta underbara tips som räddade mig från att behöva slänga ut en förmögenhet :)

Tror du detta var gratis? nänänänä..

STRYK skulle du ha din lille parvel, är du säker på att kortet "slant" ut från figrarna? :P

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du detta var gratis? nänänänä..

STRYK skulle du ha din lille parvel, är du säker på att kortet "slant" ut från figrarna? :P

kent

ja, kortet slant ut ur fingrarna. jag skulle inte skriva att det slant ur fingrarna om den inte gjorde det. jag är nämnligen inte en sån som ljuger utan jag e noga med att hålla mig till sanningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...