Gå till innehåll

Lite kritik på vår nya hemsida önskas


Recommended Posts

Börjar äntligen få ordnig på vår nya hemsida http://www.backfilmstudios.com/, vart ett betydligt större projekt än vad jag räknade med från början :)

Det mesta har jag kodat själv för hand bortsett från galleriet, kontakt formuläret och några menyer.

Skulle vara väldigt trevligt med lite synpunkter på sidan, vad är bra mindre bra, tips på nya funktioner osv. Även intressant att höra hur sidan funkar i olika webbläsare har testat den i Firefox 3, Internet Explorer 7, Internet Explorer 8 beta samt lite snabbt i Internet Explorer 6.

tack på förhand / Alexander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar äntligen få ordnig på vår nya hemsida http://www.backfilmstudios.com/, vart ett betydligt större projekt än vad jag räknade med från början :)

Det mesta har jag kodat själv för hand bortsett från galleriet, kontakt formuläret och några menyer.

Skulle vara väldigt trevligt med lite synpunkter på sidan, vad är bra mindre bra, tips på nya funktioner osv. Även intressant att höra hur sidan funkar i olika webbläsare har testat den i Firefox 3, Internet Explorer 7, Internet Explorer 8 beta samt lite snabbt i Internet Explorer 6.

tack på förhand / Alexander

Snälla, för din egen skull.. den där snurrande gif.animerande BF -loggan, ser ut som en gammal

porrsajt från -95 - ta bort den ;)

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh så illa är den väl inte. Men den ska bort småningom och ersättas av något i flash eller så.

Det är lika illa att du har den som avatar, den ligger i perifirin och stör ögat.

Jag brukar alltid bläddra förbi dina inlägg fort som tusan, för att slippa bli "irriterad".

ps: Du är 20 år gammal såg jag.. då har du växt ifrån det ;) Dags att ta klivet?

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A & M Kapitel 1, Del 1 stannade några gånger då jag spelade upp den med hög kvalitet, fastän den redan hade buffrat en del… men sedan gick det bättre. :unsure: Vilken kodare har använts? Väljer man ”hög kvalitet” skall kvaliteten kanske vara ett snäpp högre. Min kritiska uppfattning i alla fall. :)

Använder Opera 10 (1229).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A & M Kapitel 1, Del 1 stannade några gånger då jag spelade upp den med hög kvalitet, fastän den redan hade buffrat en del men sedan gick det bättre. :unsure: Vilken kodare har använts? Väljer man hög kvalitet skall kvaliteten kanske vara ett snäpp högre. Min kritiska uppfattning i alla fall. :)

Använder Opera 10 (1229).

Jag har haft lite problem med just den filmen, men det är inte så mycket jag kan göra åt det eftersom den streamas från youtube. Hög kvalitet är bara ett php-script som laddar den högre kvaliteten från youtbue, när man laddar upp filmen på youtube lagras den i flera varianter och det här är den högsta kvalitet som lagras. Dock ska jag exprimentera lite mer med codecs inför nästa film :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det hemsidan som jag ville ha kritik på och inte min avatar :angry:

Men du fick en synpunkt på din sajt, som du bad om, sluta lipa.

Din snurrande logga ala -95-talet, såg B ut, i portalen dessutom

därav la jag ingen större energi på din sajt.

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh så illa är den väl inte. Men den ska bort småningom och ersättas av något i flash eller så.

Jo så illa är det....det finns inget värre än snurrande GIF bilder... :P

Firefox 3.2 som webläsare

Allt funkar

- Lite "trökig" färgsättning, det grona bandet är inte något vidare.

- Sidorna bör ha fasta höjder oavsett med lite innehåll.

- Jag är inte så förtjust i att hoppa mellan toppmeny o vänstermeny.

Funkar gör det iaf... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Lite "trökig" färgsättning, det grona bandet är inte något vidare.

Ska fundera på det, ville bara inte göra som alla gör när de gör första sidan: svart bakgrund och lime-gön text :wacko:

- Sidorna bör ha fasta höjder oavsett med lite innehåll.

Inget tänkt jag på men ska fundera på det.

- Jag är inte så förtjust i att hoppa mellan toppmeny o vänstermeny.

Kommer kanske att ändras var en snabb lösning bara.

Kul att det funkar i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte den är så värst snygg men alla kan inte vara proffs på allt från början och smaken är olika så det är väl inte så mycket att orda om.

Håller med om de flesta synpunkter som nämnts här redan och vill även tillägga följande.

Höger kolumnen på startsidan om rekommenderade webbläsare, skippa den. Ni bygger ju sidan efter de standarder som finns så låt de som utvecklar webbläsare ta skiten om de inte klarar av att visa era sidor korrekt.

Fokusera på det som är huvudsyftet med sidan, dvs film om jag fattat rätt. ta bort länksidan som innehållar länkar till allt utom filmskapande.

Actiongubbarna som han på kontaktformuläret är ju en kul grej. Gör fler sådana på ett kul och snyggt sätt och använd det som ett tema genom sidan.

Lycka till med sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...