Gå till innehåll

Minimerar Firefox så öppnas WLM 2009


Nicklas

Recommended Posts

Kör Windows 7 beta build 7000, Firefox 3.0.5, WLM 2009 build 14.0.8050.1202

Jag har WLM igång, men har "stängt" det på krysset så endast mitt användarkonto och dess status visas nere på taskbaren.

När jag minimerar Firefox och inte har något annat fönster öppet så öppnas WLM kontaktlistan upp på skärmen.

Har jag något annat fönster uppe, utforskaren eller vad som helst, så får det fokus och WLM öppnas inte.

Det är bara med Firefox det inträffar, stänger jag ett annat fönster som sista fönster så händer det inte.

Någon mer som har det såhär? Kanske vet vad det beror på och ännu hellre hur man kan slippa det? Det är nämligen ganska irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en bugg i någon del av Windows skal. Blir väl fixat i senare byggen så det finns nog inte mycket att göra just nu skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så är det en medveten grej av MS för att driva Fx användare till vansinne och få dem att byta till IE. ;)

Nej inte ens jag är så konspiratorisk, det stämmer nog som du skriver al6. Bara att vänta och se.

Kanske de samtidigt fixar så flikarna i Fx visas som "snabbpreivewrutor" på taskbaren likt flikarna i IE. Eller det kanske ligger mer i Fx än Windows. Har dock ej bestämt mig för om jag vill det eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

waxinator Vet inte riktigt hur du menar med startade tomt. Mitt Fx startar alltid tom men jag har ju ofta någon flik öppen när jag minimerar det annars kunde jag ju lika gärna stänga det istället. :) Har faktiskt inte tänkt på att kolla om buggen uppstår även när man stänger Fx. Jo kan iofs vara något i Fx som är fel också, men jag är ganska säker på att det var likadant i Fx 3.0.7. Men enligt Hampe funkar det tydligen i betan så lutar väl åt det.

Hampe Ok får kanske testa nån beta igen, men sist jag körde 3.1 beta3 så var det en del addons jag inte vill vara utan som inte fungerade i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Jag har kört Pidgin ett bra tag pga buggen ovan men nu när jag installerade WLM och diverse multiklienter för att se om jag kunde få filöverföring att funka bra i någon av dem (det gick inte) så passade jag på att försöka återskapa buggen. Till min stora glädje lyckades jag inte med det.

Jag kör nu Windows 7 RC (7100) x64, Firefox 3.5.1, Windows Live Messenger 2009 (14.0.8064.206) och verkar alltså funka bra igen.

Men kommer nog att fortsätta med Pidgin ändå, gillar det bättre på många sätt. Bara att slippa reklam (eller använda hacks) är ju värt en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så är det en medveten grej av MS för att driva Fx användare till vansinne och få dem att byta till IE. ;)

Nej inte ens jag är så konspiratorisk, det stämmer nog som du skriver al6. Bara att vänta och se.

Kanske de samtidigt fixar så flikarna i Fx visas som "snabbpreivewrutor" på taskbaren likt flikarna i IE. Eller det kanske ligger mer i Fx än Windows. Har dock ej bestämt mig för om jag vill det eller ej.

Det finns faktiskt en liten app som gör det redan: http://lifehacker.com/5264808/winfox-adds-...ox-on-windows-7 (bland annat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...