Gå till innehåll

"Internet Explorer cannot display the webpage" på varje sida


ThomasLindgren

Recommended Posts

Helt plötsligt så slutade Live Messenger och Internet Explorer 8 att fungera. Höll på att surfa på några siter och det gick bra, men det gick inte att öppna nya fönster. Live Messenger fungerade som det skulle. Jag startade om datorn för att se om det kunde göra någon skillnad.

Efter det så går det inte att starta Live Messenger, den påstår att tjänsten inte är tillgänglig men tjejen kan logga in och det går att logga in på Web Messenger. En felsökning ger ett utropstecken vid "Nätverksportar" med kommentaren om att det kan vara felaktiga proxy- eller brandväggsinställningar. Några sådana fel finns inte då det inte finns någon proxy och den enda brandväggen är Windows egna, ingen skillnad vare sig den är aktiverad eller avaktiverad. Reparera ger heller ingen skillnad.

Inte nog med det, Internet Explorer fungerar inte heller, visar "Internet Explorer cannot display the webpage" på varenda sida jag försöker gå till. Har letat överallt och försökt med en massa olika sätt men på inget sätt går det att få igång IE8 igen.

Vad kan vara fel?

Inga problem att surfa med ex. Firefox, och alltså att använda MSN Web Messenger. Även email fungerar bra.

Jag använder Live Messenger 2009 samt den publika betan av Windows 7 x32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> kolla dina dns servrar med hjälp av ipconfig /all kommandot

Kan han surfa med Firefox, messa med Live Msng, och emaila, så lär inte några dns servrar vara nåt problem!

Så jag instämmer med Stenis; kör en System Återställning till en punkt innan detta började hända/innan du (om-)installerade nåt!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...