Gå till innehåll

Google Earth 5.0


Superlight

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Det finns ingen portabel version från Google, och ingen från PortableApps. Därför avstår jag från portabla versioner av Google Earth. Jag avstår också från Google Updater, utan laddar ned det kompletta installationsprogrammet (länk i tidigare inlägg). Då slipper man också få datorn nerlusad med en massa onödigt, och kan verifiera att alla filer kommer från Google.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Jag avstår också från Google Updater, utan laddar ned det kompletta installationsprogrammet (länk i tidigare inlägg). Då slipper man också få datorn nerlusad med en massa onödigt, och kan verifiera att alla filer kommer från Google.

Vilken länk är det du syftar på? Skulle gärna vilja prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
  • 2 månader senare...
  • 9 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 6 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Google Maps blir i och med den senaste versionen ett allt fullvärdigare alternativ till Google Earth. WebGL är en förutsättning för det. Jag håller inte för otroligt att Earth kommer att läggas ned.

 

Meet the new Google Maps: A map for every person and place

 

Nya Google Maps är inte officiellt lanserad än, men kan testas genom att skaffa en inbjudan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Google Maps blir i och med den senaste versionen ett allt fullvärdigare alternativ till Google Earth. WebGL är en förutsättning för det. Jag håller inte för otroligt att Earth kommer att läggas ned.

 

Meet the new Google Maps: A map for every person and place

 

Nya Google Maps är inte officiellt lanserad än, men kan testas genom att skaffa en inbjudan.

Nu behövs inte längre en inbjudan, men man måste logga in med sitt Google-konto för att använda den nya versionen.

https://www.google.com/intl/sv/maps/about/explore/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker tyvärr inte nya Google Maps känns som en förbättring. Det är möjligt där är en massa små förbättringar som jag inte tänker på men de stora skillnaderna jag märkt är mest sämre. Det jag använder mest och retar mig på oftast är hur streetview är implementerat numera. Det går inte att i förväg se vilka vägar streetview är tillgängligt på utan man får klicka på ett ställe och hoppas att det finns där, annars hamnar man automatiskt på närmaste tillgängliga streetviewpunkt. Och eftersom de även försämrat den lilla översiktskartan i hörnet när man är i streetviewläge så kan det vara svårt att lokalisera var exakt man hamnat.

 

Detta är förståss inget problem om man rör sig i ett område där allt är streetview'at, men så är det ju inte överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...